Hej.
Dette har sikkert været oppe før. Men hvordan får jeg mit TDC mobile bredbånd til at fungere på ubuntu 12.04 ? er der en som kan skrive en lille guide? har læst mig frem til pinkode skal slåes fra , fra en mobil?
Pft. Ingolfstar
Mobilt bredbånd 12.04 LTS
-
- IRC nickname: How to be me
-
Re: Mobilt bredbånd 12.04 LTS
For at være ærlig, har jeg ikke monteret usb stikket endnu, da jeg skal ind til min søster med den i dag. Men jeg ville bare være på forkant, hvis du forstår
Har du selv erfaring med det? Eller ved du hvad der skal gøres før det virker?
Pft.
Ingolfstar
Har du selv erfaring med det? Eller ved du hvad der skal gøres før det virker?
Pft.
Ingolfstar
-
for det meste er det lige ud af landevejen. men det er bedst at vide præcist hvad problemet er så dem der kender løsningen kan give den
Når lejligheden byder sig.
-
Selvfølgelig .
Nu, som sagt, har jeg ikke prøvet. Men er der en som har prøvet på 12.04 , og ved hvad der egentlig skal til/sker ved tilslutningen? Der er jo ikke en dmg eller hvad ubuntu bruger da der jo mest er en exe fil? hm
Eller skal connecit slet ikke bruges?
Nu, som sagt, har jeg ikke prøvet. Men er der en som har prøvet på 12.04 , og ved hvad der egentlig skal til/sker ved tilslutningen? Der er jo ikke en dmg eller hvad ubuntu bruger da der jo mest er en exe fil? hm
Eller skal connecit slet ikke bruges?
-
jeg har sat den til at starte uden pin-koden fra windows, så driller den ikke.
kig eventuelt lidt her
https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=31&t=13375
kig eventuelt lidt her
https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=31&t=13375
-
Kan du fortælle hvordan du tog koden af "i windows" ? tak for linket. Men tror nu det er anderledes iht. 10.4 frem for 12.4?
-
ingolfstar skrev:Kan du fortælle hvordan du tog koden af "i windows" ? tak for linket. Men tror nu det er anderledes iht. 10.4 frem for 12.4?
når du sætter stikket ind under windows-kørsel installerer den jo sig selv og beder om sim-kodeord. når du har givet den det, går du ind under modemets opsætning og giver den lov til at starte uden sim-kode.
den er lidt anderledes i 12.04. men den er også bedre til selv at starte trådløst op.
-
Hvad er forkert??
Pin koden er fjernet men den vil stadig ikke connecte
-
du skal også sætte et kryds ved opret automatisk og ved for alle brugere, eller du kan oprette forbindelse under ikonet oppe til højre.
der plejer der at komme en følg-menu første gang man opretter net, prøv eventuelt at slette alle forbindelser og genstart.
der plejer der at komme en følg-menu første gang man opretter net, prøv eventuelt at slette alle forbindelser og genstart.