Tager den lige forfra igen da jeg har fået lidt af det ind, men resten vil ikke som jeg vil, som om de filer jeg har er bygget til 32 bit udelukket og nægter at køre på 64 bit, det er dog underligt, fordi AJenbo har før hjulpet mig så dette virkede, dog er den .deb fil han havde lavet gået tabt, og jeg ved ikke om det er brikken jeg mangler i mit puslespil!
Jeg har følgende mapper pt:
spot@SPOT-PC:~/.q3a$ ls
baseq3
Inde i "baseq3" ligger der:
spot@SPOT-PC:~/.q3a/baseq3$ ls
crashlog.txt linuxq3apoint-1.32b-3.x86.run quake3
game-data-packager pak0.pk3 quake3-smp.x86
Nogen af filerne har jeg måtte ligge over selv til dette dir, da jeg ifølge guiden, forstod det skulle ligge deri.
Når jeg prøver at kører filen linuxq3apoint-1.32b-3.x86.run, hvor jeg først højreklikker og sætter den til at køre som et program og så trykket "åbn" og så "kør", så kommer Xterm frem og beder om sudo pass, det skriver jeg og får følgende fejl:
http://peecee.dk/upload/view/367977Hvis jeg prøver at køre "quake3-smp.x86 filen så går min maskine totalt i kaos!
Den laver noget grafisk hvor det ser ud til den prøver at starte spillet, men den ender i grafikkaostilstand og jeg prøvede så at trykke CTRL+ALT+F2, logud grafisk, og så prøvede jeg at logge ind via terminalen og trykker så CTRL+ALT+F7 og så kom jeg til login skærmen, den plejer dog at logge ind i systemet dér, men da jeg så skrev koden igen, røg jeg direkte til login igen, og igen, og igen.. Så loggede jeg ud igen (CTRL+ALT+F2) og loggede ind som root via terminal og skrev reboot, så kom jeg endelig ud af systemet og genstartede og loggede så ind igen!
Jeg har kigget på dvs. guides, men alle ser ud til at være forældede og derfor ikke helt brugbare, de skal så vidt jeg kan se laves lidt om før det passer til mig, og det formår jeg åbenbart ikke selv da jeg ikke er så skrap til det med koder!
På forhånd tak.