hvad er det der gør at jeg nogen gang kan komme ind på en side med ubuntu men ikke med windows og jeg bruger chrome på dem begge ???
jeg har set esc i aften og i dag kunne jeg ikke komme ind på den side hvor man kunne se pressemøde men det kunne jeg på ubuntu ???
kommer ubuntu nemmer igemmen end windows bruger eller hvad sker der??
vil lige sige at jeg godt kunne komme ind på pressemøde tirsdag men det kunne jeg ikke i dag??
mikkel som er glad for sin ubuntu i dag
jeg er i chok over ubuntu
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: jeg er i chok over ubuntu
Hvilken adresse er det? Bruger du den samme DNS på begge systemer?
-
AJenbo skrev:Hvilken adresse er det? Bruger du den samme DNS på begge systemer?
jeg skulle ind på http://www.eurovision.tv/esctv
og bruger ikke samme DNS men det er samme net
-
- Admin
Så tror jeg det er der løsningen lå
Kunne du slet ikke komme ind på siden fra Windows?
-
AJenbo skrev:Så tror jeg det er der løsningen lå
nej det kunne jeg ikke men det var jo også efter mgp så der var nok rigtig mange som ville derind på samme tid
mikkel
-
- Admin
Ok, så er det måske ikke usandsynligt at det var et problem med DNS, eller at siden var overbelastet
-
AJenbo skrev:Ok, så er det måske ikke usandsynligt at det var et problem med DNS, eller at siden var overbelastet
se det er det jeg ikke forstå hvis siden var overbelastet hvordan kan det så være jeg kan komme ind på ubuntu og ikke winsdow ???
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
mikkelmcl skrev:AJenbo skrev:Ok, så er det måske ikke usandsynligt at det var et problem med DNS, eller at siden var overbelastet
se det er det jeg ikke forstå hvis siden var overbelastet hvordan kan det så være jeg kan komme ind på ubuntu og ikke winsdow ???
Der er også den mulighed at Windows retter sig efter noget skjult DRM information, som ignoreres i Ubuntu, som ikke forstår DRM informationen.
DRM betyder Digital Rights Management, som jeg gætter på ca kan oversættes til rettighedshaver styring.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
- Admin
mikkelmcl skrev:AJenbo skrev:Ok, så er det måske ikke usandsynligt at det var et problem med DNS, eller at siden var overbelastet
Hvis der tilfældigvis er plads i køen når du prøver fra den ene og ikke den anden, men hvis det virkede problem fit i Ubuntu og aldrig i Windows er det nok ikke så sandsynligt.
Jeg tvivler lidt på ideen om DRM da meningen nettop er at hvis du ikke kan tole DRM får du ikke adgang. Så hvis man slet ikke understøtter DRM får man slet slet ingen ting, ellers ville det godt nok være en af de dårligste DRM jeg har set (MP3 ville dog være et tilsvarende eksempel).
Jeg tror svaret skal findes i den DNS du bruger i Windows.