Ubuntu er blevet noget tungere på det sidste, og det har været et problem på min Netbook med Atom processor og 1 Gb Ram. Vil allerhelst køre Ubuntu og ikke de andre varianter og distributioner, hvis jeg kan undgå det.
Efter noget søgen på nettet, faldt jeg over disse tips:
http://modifyubuntu.com/#speed
Er der nogen, som har erfaring med disse tips?
Umiddelbart synes jeg, at min Netbook er blevet hurtigere...
Speed up Ubuntu
-
- Admin
- IRC nickname: nicky
- Geografisk sted: 192.168.20.42
Re: Speed up Ubuntu
Generelt set er det en smule selvmodsigende, at installere programmer der skal kører i baggrunden, for at få en hurtigere eller bedre maskine... Der er ikke noget magi over hvad sådanne nogle programmer laver, og det kan sagtens laves i hånden (omend det ville være nemmere at gennemskue, hvis de faktisk skrev hvad de enkelte programmer laver)
På en maskine der bruges til lidt internet og tekstskrivning kan det sikkert ikke betale sig at pille ved swappen, men derimod at installere abiword og gnumeric istedet for openoffice/libreoffice osv.
Andre ting der er værd at kigge på er de programmer som startes op med Ubuntu, og deaktivere dem der ikke bruges. Et eksempel er bluetooth.
Hmm, det har Linux allerede...
Så nej, jeg ville anbefale ikke at bruge deres eksempler, og i stedet kigge på mere simple løsninger
På en maskine der bruges til lidt internet og tekstskrivning kan det sikkert ikke betale sig at pille ved swappen, men derimod at installere abiword og gnumeric istedet for openoffice/libreoffice osv.
Andre ting der er værd at kigge på er de programmer som startes op med Ubuntu, og deaktivere dem der ikke bruges. Et eksempel er bluetooth.
Kode: Vælg alt
ZRAM creates a RAM based block device
Hmm, det har Linux allerede...
Så nej, jeg ville anbefale ikke at bruge deres eksempler, og i stedet kigge på mere simple løsninger
Re: Speed up Ubuntu
Jeg synes nu, at det har hjulpet noget, men jeg nu har også deaktiveret nogen at opstartsprogrammerne.
Tippet med at få listet alle opstartprogrammerne er et fint trick.
Tippet med at få listet alle opstartprogrammerne er et fint trick.