Hmm, er ikke så tryg ved terminalen, alt det der står er jo "fiktivt", jeg aner ikke hvor og hvordan og hvorledes, så jeg ville bare copy/paste, men det er jo ikke muligt i denne guide kan jeg se nu, der skal man vide hvor hvad skal ligge og hvor hvad allerede ligger, som man ikke engang ved hvad er!
![Meget glad :-D](./images/smilies/ubuntu/icon_biggrin.png)
Håber det gav mening, bliver meget forvirret når jeg læser path osv. jeg ved jo ikke hvor det er og skal være før det virker sådan som jeg har tænkt mig!
![Smil :-)](./images/smilies/ubuntu/icon_smile.png)
Jeg vil gerne have Q3 ligger i mit /home/quake3, nemt og simpelt.
Vil installere det fra mit DVD-drev, via en CD, hvis det har noget at sige.
Jeg har multicoreprocessor, 4 cores, 8 treads (HT). så så vidt forstået skal det være smp versionen og ikke den anden.
Jeg vil gerne have en programstarter på min "sidebjælke" der hvor skralderen også ligger, som går direkte ind i spillet så snart jeg klikker på den, ikke noget med man skal skrive alverdens koder i terminalen og trykke på alt muligt andet, blot et klik, ready to fight!
![Smil :-)](./images/smilies/ubuntu/icon_smile.png)
Jeg har før fået dette ind via scripts jeg fik lavet herinde, men kan ikke huske hvor og hvordan og har forgæves søgt efter dette.
Jeg har lige mistet hele min backup hvor mit Quake3 desværre også lå på, så derfor kan jeg ikke "bare" flytte det ind i /home, lave en opstarter og så vupti.
Er der en mere simpel, mere forståelig måde? Ved godt jeg har kørt Ubuntu et godt stykke tid nu og måske burde have lært dette nu, men jeg synes satme, undskyld sproget, at det er svært at huske alle disse ting som foregår per terminal kun, uanset hvor meget jeg prøver at banke det ind, og det er ikke fordi jeg sidder med Windows normalt, det har jeg faktisk ikke brugt i flere år.