Hej
Jeg har søgt og søgt man kan kun finde erstatninger der kræver tryk på diverse taster.
Er der slet ingen mulighed for at få den preview funktion tilbage der afspillede en Mp3 (eller anden lydfil) blot ved at holde musen (altså standse musse pilen) over den pågældende fil.
Jeg kan ikke med mine begrænsede engelskevner finde ud af om det er en funktion der er fjernet eller det bare er mig der ikke kan søge på de rigtige ord?
Det er lidt ærgerligt at den er fjernet da vi bruger en helt almindelig Ubuntu som mediecenter, og den funktion var, endog meget, brugt herhjemme.
Ellers er skiftet fra 11.04 til 12.04 gået glat.
Når man lige er kommet igang så er det blevet et lækkert system.
MVH
Michael
manglende Mp3 preview ved at holde musen over filen
-
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Re: manglende Mp3 preview ved at holde musen over filen
I tidligere udgaver var det "Totem-audio-preview" som startede, når man pegede på en mp3-fil. Denne er så ikke i repo mere, så jeg må lede videre nu, da jeg også gerne vil have den funktion selv. Jeg fandt en i repo, men den virkede ved at man klikker 1 gang med V-museknap, og det gider jeg helt ærligt ikke at gøre
Men du kan joine mig på Google, jeg søger pt efter:
Men du kan joine mig på Google, jeg søger pt efter:
mp3 preview ubuntu 12.04
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
Nøjagtigt mit problem. Der er mange nødløsninger men ingen der kan genskabe funktionen. Hvad jeg ikke forstår er hvorfor de har fjernet den til at begynde med???
og jeg vil prøve at "joine" dig i din quest
og jeg vil prøve at "joine" dig i din quest
christian.arvai skrev:I tidligere udgaver var det "Totem-audio-preview" som startede, når man pegede på en mp3-fil. Denne er så ikke i repo mere, så jeg må lede videre nu, da jeg også gerne vil have den funktion selv. Jeg fandt en i repo, men den virkede ved at man klikker 1 gang med V-museknap, og det gider jeg helt ærligt ikke at gøre
Men du kan joine mig på Google, jeg søger pt efter:mp3 preview ubuntu 12.04
-
- Admin
Jeg prøver også at spørge på irc .... hvis folk er vågnet så tidligt på dagen
-
- Admin
Du kan da lige få et link, til en speciel-tilpasset søgemaskine, som jeg har lavet:
Google i Ubuntudanmark.dk og Ubuntuforums.org
Så får du kun resultater fra Ubuntudanmark og Ubuntuforums.org med i søgningen.
Google i Ubuntudanmark.dk og Ubuntuforums.org
Så får du kun resultater fra Ubuntudanmark og Ubuntuforums.org med i søgningen.
-
- Admin
Er det for resten Unity eller Gnome du kører Ubuntu12 på? Jeg er selv på Gnome, men pakkerne skulle gerne være ens alligevel (jeg er ikke 100% sikker på det).
giver:
her. Så pakken skulle være med under "totem". Hvad giver den kommando hos dig ?
Kode: Vælg alt
dpkg -L totem | grep preview
giver:
Kode: Vælg alt
c@chr:~$ dpkg -L totem | grep preview
/usr/bin/totem-audio-preview
c@chr:~$
her. Så pakken skulle være med under "totem". Hvad giver den kommando hos dig ?
-
- Geografisk sted: Vejle
Det eneste alternativ jeg har fundet, som I sikkert også har fundet, er gnome-sushi eller denne her http://www.webupd8.org/2011/10/using-gloobus-preview-with-nautilus-32.html. Gloobus-preview funger på både film, musik og pdf-filer. Marker og tryk space, tryk space igen for at afslutte. Lidt flere click end mouse-hoover, desværre, ellers er den udmærket, åbner preview meget hurtigt. Kan i teorien også bruger den som afspiller.
Ting tager tid
med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen
med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen
-
- Admin
Toddvarg skrev:Det eneste alternativ jeg har fundet, som I sikkert også har fundet, er gnome-sushi eller denne her http://www.webupd8.org/2011/10/using-gloobus-preview-with-nautilus-32.html. Gloobus-preview funger på både film, musik og pdf-filer. Marker og tryk space, tryk space igen for at afslutte. Lidt flere click end mouse-hoover, desværre, ellers er den udmærket, åbner preview meget hurtigt. Kan i teorien også bruger den som afspiller.
De 2 programmer har jeg også haft prøvet i dag, men jeg er ikke tilfreds med disse løsninger, da både trådstarter og jeg selv, leder efter en løsning med mouse-hoover. Men tak for inputtet alligevel