Jeg havde under installationen af 12.04 valgt at logge ind uden password, men jeg blev alligevel bedt om at indtaste et password ca. 1 min. efter systemet var startet. Så jeg gik ind på brugerkonto og valgt adgangskode intet. Nu kan jeg ikke logge på som sudo, installere programmer fra softwarecenteret eller logge ind på brugerkonti.
Håber nogen kan hjælpe da jeg nødig vil installere det hele forfra.
Password
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Re: Password
Hej igen, jeg havde ikke set at du også skrev her, så jeg svarede på PB. Men vi kan da tage den herinde i stedet for.
Sendt: 15 maj 2012, 12:52
af christian.arvai
Hvis du vil have et nemt PW, så brug f.eks. "p" som kode. Du kommer ikke til at kunne være root, hvis der ikke er et PW der bekræfter dette. Så start Ubuntu op og lav et nyt PW.
Og så er det lidt noget andet, som jeg ikke hjælper med - Jeg hjælper ikke ude i forum, med at ressette et PW, hvis folk ikke kan logge ind. I dit tilfælde ville der ikke være et problem, ved at skrive i forum, da du jo godt kan komme ind. Vi har så i tidens løb hjulpet folk over PB, men så har vi også mere styr på hvem der ser løsningerne
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Den adgangskode du får efter ca. 1 min, er til din nøglering, uden den vil alle adgangskoder systemet husker for dig være ukrypteret, men du kan fjerne den ved at åbne kode ord og nøgler, højerklik på adgangskoder og skift koden til ingen ting.
Bruger du wifi kan det være det er det nøgleringen skal bruges til, her kan du så ændre netværks indstillingerne til at tillade alle (på den computer) at tilgå wifi.
Bruger du wifi kan det være det er det nøgleringen skal bruges til, her kan du så ændre netværks indstillingerne til at tillade alle (på den computer) at tilgå wifi.
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
AJenbo skrev:Den adgangskode du får efter ca. 1 min, er til din nøglering, uden den vil alle adgangskoder systemet husker for dig være ukrypteret, men du kan fjerne den ved at åbne kode ord og nøgler, højerklik på adgangskoder og skift koden til ingen ting.
En ting er at bruge et kort PW, at fjerne koden syntes jeg ikke om. Men det er så måske bare mig
Med venlig hilsen Christian
-
Selvom der på min brugerkonto står "Adgangskode intet" kan jeg ikke logge ind og lave et nyt password, når jeg klikker på lås op bliver jeg bedt om et password og det er ligemeget om jeg bruger det gamle eller jeg intet skriver får jeg at vide at mit forsøg på godkendelse mislykkes.
Og der popper stadig et logon billed op efter at pc'en har kørt ca 1 minut og her kan jeg godt bruge mit gamle password. Jeg kan også bare trykke på annuller det går ingen forskel pc'en kører bare videre.
På mit trådløse netværk er der flueben i tilgængelig for alle brugere.
Og der popper stadig et logon billed op efter at pc'en har kørt ca 1 minut og her kan jeg godt bruge mit gamle password. Jeg kan også bare trykke på annuller det går ingen forskel pc'en kører bare videre.
På mit trådløse netværk er der flueben i tilgængelig for alle brugere.
-
- Admin
mogensjoh skrev:Og der popper stadig et logon billed op efter at pc'en har kørt ca 1 minut og her kan jeg godt bruge mit gamle password. Jeg kan også bare trykke på annuller det går ingen forskel pc'en kører bare videre.
Nøgleringen bliver også brugt til chat klienten, email, hjemmesider, backup m.m. det er svært at sige hvad det lige er du har kørende som skal have adgang til nøgleringen, men det kan det ikke hvis du bare trykker annuller. At det så er noget kritisk du ikke ligger mærke til er under ordnet. Se mit forrige indlæg for en forklaring på hvordan du slår den koden fra.
-
Nu er jeg sluppet af med passwordet til nøgleringen, men når jeg følger guiden til: How to reset your password in Ubuntu
får jeg følgende besked:
Fejl ved manipulering af godkendelsestoken
password unchanged.
Men når jeg går til Brugerkonto er der godtnok vist at der nu er en adgangskode, men ligemeget hvilken jeg bruger får jeg beskeden:
"Dit forsøg på godkendelse mislykkes. Prøv venligst igen."
Er der flere muligheder, udover at installere hele systemet igen ??
får jeg følgende besked:
Fejl ved manipulering af godkendelsestoken
password unchanged.
Men når jeg går til Brugerkonto er der godtnok vist at der nu er en adgangskode, men ligemeget hvilken jeg bruger får jeg beskeden:
"Dit forsøg på godkendelse mislykkes. Prøv venligst igen."
Er der flere muligheder, udover at installere hele systemet igen ??
-
- Admin
Opret en ny admin bruger fra gendannelse konsollen:
Kode: Vælg alt
adduser mig
adduser mig admin
-
Her er hvad jeg fik ud af "adduser mogens1"
tilføjer bruger mogens1
tilføjer nygruppe mogens1 (1001)
groupadd: cannot lock /etc/group; try again later
adduser /usr/sbin/groupadd -g 1001 mogens1 returnerede fejlkode 10 afslutter.
Så nu bider jeg i det sure æble og installere forfra.
tilføjer bruger mogens1
tilføjer nygruppe mogens1 (1001)
groupadd: cannot lock /etc/group; try again later
adduser /usr/sbin/groupadd -g 1001 mogens1 returnerede fejlkode 10 afslutter.
Så nu bider jeg i det sure æble og installere forfra.
-
- Admin
har du husket at starte i gendannelsetilstand samt at remounte med disken som skrivebar (se reset password guiden fra før)?