Jeg er personligt ikke i tvivl om at Ubuntu's succes på længere sigt er afhængig af spil-tilgængeligheden. Jeg kan kun se en større spil-tilgængeligheden som det der skal få Ubuntu ud til en bredere del af befolkningen end det vi ser i dag. Spil-udbudet skal være større og det skal være ligeså let som i Windows.
I øvrigt så tror jeg at meget af spil-salget vil gå fra fysiske medier til digitale kopier (både med og uden DRM). Omkring DRM, så læste jeg for få dage siden denne interessante nyhed: Forlag dropper piratsikring af e-bøger Ligeledes har GOG slået sig op på DRM-fri produkter (spil).
"Von guten Mächten wunderbar geborgen erwarten wir getrost was kommen mag. Gott ist mit uns am Abend und am Morgen Und ganz gewiss an jedem neuen Tag" (Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)
Til start er der desværre tale om 2 browser spil: tiberiumalliances og lordofultima (tryk F11 for fuld skræm i browseren)
Det eneste man installere er et link til en hjemme side. Jeg forslår dog at man stadig installere dem hvis man vil prøve dem, da det kan være EA blot er ude på at indsamle noget statestik for hvormange linux gamer der findes. Begge spil er gratis.
AJenbo skrev:Til start er der desværre tale om 2 browser spil: tiberiumalliances og lordofultima (tryk F11 for fuld skræm i browseren)
Det eneste man installere er et link til en hjemme side. Jeg forslår dog at man stadig installere dem hvis man vil prøve dem, da det kan være EA blot er ude på at indsamle noget statestik for hvormange linux gamer der findes. Begge spil er gratis.
Så er begge hentet nu. Jeg må game lidt i aften
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing