Pidgin og Switch Spell, -meget irriterende problem.

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
mote
IRC nickname: mote
Geografisk sted: Århus

Pidgin og Switch Spell, -meget irriterende problem.

Indlæg af mote »

Hej.
Efter at have opgraderet til 12.04 har jeg fået mig et meget irriterende problem som jeg ikke kan få løst.

Min fortrukne IM klient er pidgin, (har aldrig forstået Empathy), jeg lægger altid plugin pack'en på for at kunne bruge "Switch Spell" som kan vælge stavekontrol i forskellige sprog, til forskellige kontakter, og huske valget.
Over de sidste par måneder har jeg installeret 12.04 flere gange (beta tester for QA teamet), og har halvdelen af gangene været ude for at Switch Spell godt kan huske instillingen for de enkelte kontakter, men alligevel kører engelsk stavekontrol. Det vil sige at hvis jeg i et chat vindue med en kontakt klikker "spell check", er den sat til dansk, men der er røde streger under alle danske ord. Når jeg så genvælger dansk, tjekker den på dansk, og husker det til næste gang, men bruger alligevel engelsk stave kontrol indtil jeg genvælger dansk.
Problemet er kun på min bruger, ikke min kone og ungernes profiler ( de har dansk som sprog, min er på engelsk). Jeg har prøvet at afinstallere (purge), fjerne ".purple" and installere igen et utal af gange uden at det ændre noget. Som sagt har jeg set dette problem cirka halvdelen af gangene jeg har installeret 12.04, uden dog at kunne gennemskue hvad der forårsager det.
Nu har jeg lavet min endelige installation, og alt er som det skal være så jeg er noget træt af at skulle starte forfra på grund af dette "lille" problem.

Nogen gode forslag?