Ændre i dual boot?

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
minialta
IRC nickname: minialta

Ændre i dual boot?

Indlæg af minialta »

Hej jeg ville høre hvordan man kunne ændre dual boot'en.
Sådan så den starter op med windows i toppen når jeg skal vælge OS ved opstart.

Tak på forhånd. :D
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Ændre i dual boot?

Indlæg af Christian.Arvai »

Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
minialta

Indlæg af minialta »

Hej @christian.arvai tak for linket men jeg kan ikke få det til at virke. Ubuntu ligger stadig øverst. :(
Hvis du har flere løsninger ville jeg være taknemlig. :D
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

Er Windows så ikke "highlightet", så maskinen booter op på Win, uden at man trykker enter ?

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
minialta

Indlæg af minialta »

christian.arvai skrev:Er Windows så ikke "highlightet", så maskinen booter op på Win, uden at man trykker enter ?

Jeg prøver lige at tjekke det. :D
minialta

Indlæg af minialta »

minialta skrev:
christian.arvai skrev:Er Windows så ikke "highlightet", så maskinen booter op på Win, uden at man trykker enter ?

Jeg prøver lige at tjekke det. :D

Nu har jeg tjekket det, jeg lod den stå uden at rører den, den her gang. Den starter stadigvæk op i Ubuntu som standard.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

Jeg har en bærbar med Ubuntu 11.10/Win7/startupmanager, som vi kan teste det på .

Det eneste problem er at mine børn pt ser film på den, så vi må vente lidt. Jeg kigger på det i aften, hvis der ikke er kommet en løsning i mellemtiden.

minialta

Indlæg af minialta »

christian.arvai skrev:Jeg har en bærbar med Ubuntu 11.10/Win7/startupmanager, som vi kan teste det på .

Det eneste problem er at mine børn pt ser film på den, så vi må vente lidt. Jeg kigger på det i aften, hvis der ikke er kommet en løsning i mellemtiden.

Det er bare i orden og tak fordi du vil hjælpe. :D
P.S min maskine er en x64 hvis det har en betydning. :?:
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

Også 64bit her. Jeg har generobret maskinen nu ;) Men jeg er da også selv rendt ind i problemet.

Jeg har skiftet til W7 i Opstarts-håndtering (startupmanager), og det ser ud som det burde, men selv efter 2 nedlukninger virker det ikke. En kontrol viser at W7 stadigt står som førstepriotet, så det skulle virke.

i'll be back :twisted:

minialta

Indlæg af minialta »

christian.arvai skrev:Også 64bit her. Jeg har generobret maskinen nu ;) Men jeg er da også selv rendt ind i problemet.

Jeg har skiftet til W7 i Opstarts-håndtering (startupmanager), og det ser ud som det burde, men selv efter 2 nedlukninger virker det ikke. En kontrol viser at W7 stadigt står som førstepriotet, så det skulle virke.

i'll be back :twisted:

Okay så er det ikke kun mig der har nogle problemer ;) men jeg håber du eller en helt anden person ville finde ud af det for mig, det ville være dejligt, da der er nogle gange jeg skal bruge win7. :)
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

Jeg prøver lige at opdatere, og se om vi er heldige.

minialta

Indlæg af minialta »

christian.arvai skrev:Jeg prøver lige at opdatere, og se om vi er heldige.

Okay fint. :D
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

Det hjalp ikke. Jeg har så både Unity og Gnome-shell, så min bootloader er en (i øvrigt ret lækker) med Debian. Jeg kan ikke lige gennemskue om det er problemet her, eller om det er et 11.10 problem. Jeg ved at det virkede i 11.04 på samme pc, men jeg har haft Ubuntu som førstevalg i lang tid nu, så jeg havde ikke opdaget at det ikke virkede mere.

Har du installeret Gnome-shell, eller bruger du Unity ?

Hvis du er lidt fiks på tastaturet, kan du ændre det på denne måde https://ubuntudanmark.dk/blog/artikler/2012/01/04/ubuntu-faq-ofte-stillede-sporgsmal/#42b , jeg har så ikke lige testet det i dag ;)

minialta

Indlæg af minialta »

christian.arvai skrev:Det hjalp ikke. Jeg har så både Unity og Gnome-shell, så min bootloader er en (i øvrigt ret lækker) med Debian. Jeg kan ikke lige gennemskue om det er problemet her, eller om det er et 11.10 problem. Jeg ved at det virkede i 11.04 på samme pc, men jeg har haft Ubuntu som førstevalg i lang tid nu, så jeg havde ikke opdaget at det ikke virkede mere.

Har du installeret Gnome-shell, eller bruger du Unity ?

Hvis du er lidt fiks på tastaturet, kan du ændre det på denne måde https://ubuntudanmark.dk/blog/artikler/2012/01/04/ubuntu-faq-ofte-stillede-sporgsmal/#42b , jeg har så ikke lige testet det i dag ;)

Ja, nu er det et stykke tid siden jeg har brugt Ubuntu, så jeg ved ikke om jeg bruger Gnome-shell eller Unity, men noget kunne sige mig at jeg bruger Unity. For jeg har ikke lavet noget om. Jeg har nemlig først lige installeret det. :D

Gnome-shell er det ikke ligesom det lidt ældre Ubuntu, og Unity er det nye Ubuntu med den dock i venstre side?
Hvis det er det sidste så er det Unity. :)
Brugeravatar
Kurt Christensen
IRC nickname: How to be me

Indlæg af Kurt Christensen »

grub customizer fra softwarecenteret gør det fint for mig, hvis man har flere versioner af Ubuntu skal man installere den i den sidste man har installeret
Når lejligheden byder sig.