Hej.
Er jeg den eneste der bare oplever problemer med 64bit? Gang på gang oplever jeg at den fryser og man intet kan gøre, selvom jeg har været inde og ændre i boot parameterne og skrevet noapic nolapic i de felter det skulle skrives i.
Er der nogen herinde der overhovedet har en stabil 64bit maskine i Ubuntu?
Ubuntu 64bit. Er det bare mig der er uheldig?
-
Hilsen Kim.
-
- Geografisk sted: Køge
rock stabel her. Har ikke haft nogen crashes eller programmer der går i sort.
-
Så er det altså mig der er pisse uheldig.
Det er en af de ting der gør at jeg ikke vil skifte helt over til Ubuntu, fordi det er ikke stabilt nok som 64bit i min situation. Det er skide irriterendfe, for jeg vil egentlig gerne skifte, men der er nogle forhindringer der gør at jeg ganske simpelt ikke vil endnu, før det én gang for alle fungerer optimalt.
Det er en af de ting der gør at jeg ikke vil skifte helt over til Ubuntu, fordi det er ikke stabilt nok som 64bit i min situation. Det er skide irriterendfe, for jeg vil egentlig gerne skifte, men der er nogle forhindringer der gør at jeg ganske simpelt ikke vil endnu, før det én gang for alle fungerer optimalt.
Hilsen Kim.
-
F.eks. så kommer der mange gange grå-tonet skærm hver gang jeg ser youtube film, og jeg kan intet andet gøre end at vente på at det går væk, så man kan se videre, for billedet fryser. Men det kommer igen efter kort tid og sådan fortsætter det.
Jeg har installeret Flashplayer til 64bit, men alligevel går det galt og Jeg har installeret Ubuntu restricted extras.
Er der noget der skal konfigureres lidt?
Jeg har installeret Flashplayer til 64bit, men alligevel går det galt og Jeg har installeret Ubuntu restricted extras.
Er der noget der skal konfigureres lidt?
Hilsen Kim.
-
Nu bruger jeg ikke flash så meget. Det er nok fordi der ikke findes 64bit flash og den man bruger i 64bit er en workaround. Da flash er close source er der ikke mulighed for at gøre noget ved det (ud over at sende et klage-brev til adobe.com)
-
- Geografisk sted: Nordjylland
Om du bare er uheldig, eller måske blot har nogle problemer med din hardware er meget svært at sige. Jeg kører selv 7.10 64 bit på en AMD Athlon 64 3000+, og den kører fuldstændig stabilt og uden problemer overhovedet. Det eneste, jeg véd den ikke kan er de spil du kan spille på http://www.komogvind.dk men det er ikke noget problem for mig, jeg spiller alligevel ikke der inde.
Med hensyn til youtube oplever jeg ingen problemer med de utallige videoer, jeg har afspillet gennem tiden. Min Ubuntu 7.10 64 bit gør hvad den bliver bedt om, men om det er held, eller en god install ved jeg ikke. Jeg har ingen problemer med hverken min 64 bit, eller min 32 bit Ubuntu 7.10. Ej heller med min Ubuntu 8.04 Alpha/Beta, som endnu er på et meget tidligt stadie i udviklingen.
Det eneste jeg gør er at holde min Ubuntu opdateret gennem en terminal, og ellers når der er opdateringer til systemet. Ubuntu oplever jeg som absolut stabil og behagelig at arbejde med. Windows ér definitivt udelukket fra samtlige mine computere.
Med hensyn til youtube oplever jeg ingen problemer med de utallige videoer, jeg har afspillet gennem tiden. Min Ubuntu 7.10 64 bit gør hvad den bliver bedt om, men om det er held, eller en god install ved jeg ikke. Jeg har ingen problemer med hverken min 64 bit, eller min 32 bit Ubuntu 7.10. Ej heller med min Ubuntu 8.04 Alpha/Beta, som endnu er på et meget tidligt stadie i udviklingen.
Det eneste jeg gør er at holde min Ubuntu opdateret gennem en terminal, og ellers når der er opdateringer til systemet. Ubuntu oplever jeg som absolut stabil og behagelig at arbejde med. Windows ér definitivt udelukket fra samtlige mine computere.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"
Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
-
Det er faktisk også kun flash der driller mig.
AI: Var der ikke noget med at du engang foreslog til en anden bruger at fjerne splash i boot grub/menu.lst fordi det var en bug i 7.10?
Det lyder lidt som om at der er noget der driller lidt i hvert fald. Er 64bit systemet meget nyt?
Jimmyfj: Fedt at det er stabilt hos dig. Min 32bit er også helt stabil, det er kun lige 64bit maskinen der driller lidt.
AI: Var der ikke noget med at du engang foreslog til en anden bruger at fjerne splash i boot grub/menu.lst fordi det var en bug i 7.10?
Det lyder lidt som om at der er noget der driller lidt i hvert fald. Er 64bit systemet meget nyt?
Jimmyfj: Fedt at det er stabilt hos dig. Min 32bit er også helt stabil, det er kun lige 64bit maskinen der driller lidt.
Hilsen Kim.
-
64-bit er nyere end 32-bit
Det bedste du kan gøre at bug-report, hvis du finder fejl - især da der ikke er så mange 64-bit bruger som 32-bit bruger, så enhver input tahes med kyshånd.
Vi har et specielt forum for 64-bit bruger, hvor der er mange dedikeret 64 Ubuntu bruger: http://ubuntuforums.org/forumdisplay.php?f=134
Det bedste du kan gøre at bug-report, hvis du finder fejl - især da der ikke er så mange 64-bit bruger som 32-bit bruger, så enhver input tahes med kyshånd.
Vi har et specielt forum for 64-bit bruger, hvor der er mange dedikeret 64 Ubuntu bruger: http://ubuntuforums.org/forumdisplay.php?f=134