Jeg bruger en del at udskrive til fil, da jeg laver PDF til at sende til e-conomic.
Det kører perfect i unbuntu. Dog kunne jeg godt tænke mig at der i dialogboksen var sat standard til .pdf frem for .ps
Og skule det være helt luksus, så ville jeg også gerne at den huskede den sidste anvendte mappe at gemme.
Nogen der kan et trick i den retning??
Udskriv til fil
-
- Geografisk sted: Vejle
Re: Udskriv til fil
Udfra dette linkhttp://askubuntu.com/questions/2710/can-i-make-pdf-the-default-for-print-to-file så blev den sat som default print to pdf fra ubuntu lucid ?. Hvis jeg checker på min (11.10) så er den sat til default pdf, hvis jeg prøver at printe direkte fra firefox og til fil.
Ting tager tid
med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen
med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen
-
Hmmm.... det fik jeg ikke lige til at virke, men tak for linket. Prøver lige at læse det par gange
-
Det hjalp at læse alle trådene
Humlen er at lave den ændring som er vist, man skal lave den for alle sine printere, ikke kun for print til fil
Tak for hjælpen
Humlen er at lave den ændring som er vist, man skal lave den for alle sine printere, ikke kun for print til fil
Tak for hjælpen
Senest rettet af peterholm 18. apr 2012, 21:58, rettet i alt 1 gang.
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Toddvarg skrev:Udfra dette linkhttp://askubuntu.com/questions/2710/can-i-make-pdf-the-default-for-print-to-file så blev den sat som default print to pdf fra ubuntu lucid ?. Hvis jeg checker på min (11.10) så er den sat til default pdf, hvis jeg prøver at printe direkte fra firefox og til fil.
Odd på begge mine 11.10 forslår den .ps, den ene er upgrade fra 11.04 den anden en ren installation.
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
i Chr . Arvais guide på fredomnotbeer.dk har jeg bidraget med hvordan man printer PDF filer fra alle programmer der kan printe.
Helt kort foregår den sådan her.
1)
installer cups-pdf pakken
2)
lav en ny mappe i din hjemmemappe. Den skal have navnet PDF <- bemærk, med store bogstaver)
Du kan gøre det med denne lille terminal kommando:
3)
Nu kan du printe PDF filer fra hvilket som helt program. som standard lander de altid i din PDF mappe.
Advarsel: Husk at omdøbe filnavnet i PDF mappen før du igen printer en PDF, hvor websiden har samme navn som tidligere PDF printet webside, og hvor filen stadig er i PDF mappen.
/Lars
Helt kort foregår den sådan her.
1)
installer cups-pdf pakken
Kode: Vælg alt
sudo apt-get --assume-yes install cups-pdf
2)
lav en ny mappe i din hjemmemappe. Den skal have navnet PDF <- bemærk, med store bogstaver)
Du kan gøre det med denne lille terminal kommando:
Kode: Vælg alt
mkdir $HOME/PDF
3)
Nu kan du printe PDF filer fra hvilket som helt program. som standard lander de altid i din PDF mappe.
Advarsel: Husk at omdøbe filnavnet i PDF mappen før du igen printer en PDF, hvor websiden har samme navn som tidligere PDF printet webside, og hvor filen stadig er i PDF mappen.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Ubuntu har da i lang tid inkluderet denne funktionalitet...