AJenbo skrev:Nvidia undersoeter deres grafikkort under Linux. Efter du har monteret det skal du bare koere yderligere hardware for at installere deres driver og saa burde det virke.
Nu har jeg købt det Zotac GeForce GT 520 - 512MB, som du anbefalede, og jeg har også downloaded en driver til Linux, der hedder:
Kode: Vælg alt
NVIDIA-Linux-x86-295.40.run
Men måske er der et problem med kortet?
Jeg har forstået det sådan, at systemet indlæser PCI - AGP - onboard grafik i nævnte rækkefølge, så skulle jeg vel kunne sætte kortet i en af PCI-portene uden risiko for at ødelægge noget?
Men i den "Installation Guide" der medfølger, står der at man skal fjerne evt. eksisterende VGA kort - og hvis man har onboardgrafik skal man disable det på bundkortet (med henvisning til computer dokumentationen).
Jeg kan ikke finde noget sted på bundkortet, hvor jeg kan disable onboard grafikken - men i BIOS er der en funktion under "Advanced Chipset Features", der hedder: On-Chip VGA, hvor jeg kan vælge mellem Enabled og disabled. Er det mon der jeg slår onboard grafikken fra?
Hvis ja, så betyder det vel at der ikke er noget skærmbillede, når jeg skifter til Windows98SE?
Zotac kortet understøtter ikke Windows98SE, og det kører jo på onboard grafikken, så jeg er lidt "på den" hvis jeg slår onboard grafikken fra.