Fed reklame

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
Ivan
Indlæg: 1133
Tilmeldt: 6. nov 2009, 17:05
Geografisk sted: Rudkøbing

Fed reklame

Indlæg af Ivan »

skrivebord 1_001.png
skrivebord 1_001.png (248.48 KiB) Vist 217 gange


Det må så være for at score kassen på alle Windowsbrugerne på forummet den er der
Arch på Toshiba Satellite C660-1NT og Acer Aspire One 532h
Manjaro på hjemmerullet pc.
AJenbo
Admin
Indlæg: 20862
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Fed reklame

Indlæg af AJenbo »

Google kan se der bliver skrevet en masse om computere problemer her inde så disse reklamer vil nok jævnligt dukke op.
Dem jeg ikke kan lide er den hvor teksten er noget i stil med "Stop! Før du fortsætter download denne PC tester." Der har været mindst en forum bruger der trode det var en besked om at hente dette program og køre det på maskinen før man stilled spørgsmål.
Stra
Indlæg: 3105
Tilmeldt: 16. jun 2007, 10:26
Geografisk sted: Ikast-Herning

Re: Fed reklame

Indlæg af Stra »

Heldigvis kan man i Firefox eller Opera -browserne, med tilføjelsen Adblock slået til, blackliste reklamerne. :D

Billede
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
Brugeravatar
Claus M
Indlæg: 360
Tilmeldt: 1. sep 2010, 21:20
IRC nickname: Claus M
Geografisk sted: Karlslunde

Re: Fed reklame

Indlæg af Claus M »

Det er lidt sjovt at også denne reklame - ligesom andre reklamer der henvender sig til Windowsbrugere - bidrager til udbredelsen af Ubuntu.

Jeg tænker på årsregnskabet for Ubuntu Danmark hvor Adsense ses på indtægtsiden.
Ubuntu gives you more windows of opportunities

Xubuntu 22.04 på Lenovo T530 (fra 2012)
Raspberry Pi Desktop (Debian 32 bit) på Medion Akoya (fra 2006)
lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Fed reklame

Indlæg af lath »

AJenbo skrev:"Stop! Før du fortsætter download denne PC tester." Der har været mindst en forum bruger der trode det var en besked om at hente dette program og køre det på maskinen før man stilled spørgsmål.


Det var ikke så godt :roll:

Det er trods alt ikke alle der er lige it-ferme, og mange kan godt være autoritetstro/vil gerne være hjælpsomme hvis de selv kan få mere tilbage. Desværre er det netop det der hedder social engineering som bruges af malware folket.

Måske en tekst a la
"Dette er en reklame. Vi beder dig aldrig om at installere og køre et program via en reklame. Du kan altid få hjælp uden at skulle installere og køre et program først."
?
Jeg har splittet teksten op i 3 sætninger med lidt gentagelse for at gøre beskeden nem at forstå (Det trick er iøvrigt et meget billigt trick for at lave noget der er nemt at forstå)

Hvorfor?
Vi kan i fremtiden godt begynde at få fat i brugere der ikke vil installere Windows 2008, fordi den har den markant anderledes Metro brugergrænseflade/GUI.
... og de har måske hørt om Ubuntu, og hørt at det er brugervenligt, og vi har et venligt forum, så de installerer det og støder måske ind i nogle - for dem - store problemer, fordi de er nye i helt andet styresystem.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Fed reklame

Indlæg af Christian.Arvai »

Vi kan i fremtiden godt begynde at få fat i brugere der ikke vil installere Windows 2008, fordi den har den markant anderledes Metro brugergrænseflade/GUI.

Hedder det ikke Windows 8 ?
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
AJenbo
Admin
Indlæg: 20862
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Fed reklame

Indlæg af AJenbo »

Jo, 2008 er server udgaven af Windows Vista/7.
lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Fed reklame

Indlæg af lath »

I stand corrected.

Indrømmet, så bruger jeg ikke Windows, såeh det gør det ikke ligefrem nemmere med de versionsnumre

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags