Filmafspiller og VLC media player
-
- IRC nickname: busylady
- Geografisk sted: Stege - Møn
Filmafspiller og VLC media player
Når jeg sætter en DVD film i drevet, og vælger Filmafspiller, så er der ingen lyd på!
Hvordan får jeg lyd på?
Hvis jeg vælger VLC media player, så åbner filmen ikke automatisk. Jeg er nødt til at gå ind under "Medier" og vælge "Åbn disk", for at få den til at spille filmen. Når jeg så vælger danske undertekster, viser den noget helt andet. Når jeg går ind under "Video" og vælger "Undertekstspor" er der et hav af skæringer at vælge imellem. Hvis jeg vælger dansk, viser den et volapyksprog, kort sagt: jeg må skifte mellem mange forskellige skæringer for at få danske undertekster frem. Forleden lykkedes det at få danske undertekster på, når jeg klikkede på Islandsk!
Og en film (K-Pax) ville den ikke spille færdig. I slutningen af filmen stoppede den med en meddelelse om at den ikke kunne finde resourcen!?
Hvad kan der være galt?
Hvordan får jeg VLC media player til at spille filmen, uden at jeg først skal vælge Medier og Åbn disk?
Der er intet i vejen med mine DVD-film, jeg kan se alle perfekt med danske undertekster på min lille ghettoblasters 7" skærm - men det er ikke særligt tilfredsstillende. Foretrækker at se dem på min 19" pc-skærm.
Før jeg købte mit nye DVD-drev valgte jeg bare at skifte til Windows 98SE og se mine film i Winfast, men det nye DVD drev understøtter ikke Windows 98SE derfor vil jeg gerne have Filmafspiller og VLC media player til at fungere ordentligt.
Hvordan får jeg lyd på?
Hvis jeg vælger VLC media player, så åbner filmen ikke automatisk. Jeg er nødt til at gå ind under "Medier" og vælge "Åbn disk", for at få den til at spille filmen. Når jeg så vælger danske undertekster, viser den noget helt andet. Når jeg går ind under "Video" og vælger "Undertekstspor" er der et hav af skæringer at vælge imellem. Hvis jeg vælger dansk, viser den et volapyksprog, kort sagt: jeg må skifte mellem mange forskellige skæringer for at få danske undertekster frem. Forleden lykkedes det at få danske undertekster på, når jeg klikkede på Islandsk!
Og en film (K-Pax) ville den ikke spille færdig. I slutningen af filmen stoppede den med en meddelelse om at den ikke kunne finde resourcen!?
Hvad kan der være galt?
Hvordan får jeg VLC media player til at spille filmen, uden at jeg først skal vælge Medier og Åbn disk?
Der er intet i vejen med mine DVD-film, jeg kan se alle perfekt med danske undertekster på min lille ghettoblasters 7" skærm - men det er ikke særligt tilfredsstillende. Foretrækker at se dem på min 19" pc-skærm.
Før jeg købte mit nye DVD-drev valgte jeg bare at skifte til Windows 98SE og se mine film i Winfast, men det nye DVD drev understøtter ikke Windows 98SE derfor vil jeg gerne have Filmafspiller og VLC media player til at fungere ordentligt.
-
- IRC nickname: finnbjerke
- Geografisk sted: Moss Norge
Re: Filmafspiller og VLC media player
I Filmafspiller er der en menu der hedder lyd, her kan du jsutere volumen. Bruger du Ubuntu 11.10 ?
Kardemommeloven er en god ting.
-
Finn Bjerke skrev:I Filmafspiller er der en menu der hedder lyd, her kan du jsutere volumen. Bruger du Ubuntu 11.10 ?
Jeg bruger Ubuntu 10.10 - og der er ingen lyd på i Filmafspiller. Og det er ikke alle film den vil spille. Får beskeder om at formatet ikke understøttes.
-
- IRC nickname: finnbjerke
- Geografisk sted: Moss Norge
Jeg føler mig overbevist om at du med Ubuntu 12.04 som kommer snart med både Unity og Gnome brugerflade kan få løst disse problemer . Indtil da ville jeg rippe dine DVD til et format såsom .avi og spille det med VLC, Jeg tror at undertekstproblemet kommer fra producenten.
Undertekster kan ofte hentes på nettet som filer i .shs format hvis jeg husker rigtigt. Håber det er lidt hjælpsomt.
Undertekster kan ofte hentes på nettet som filer i .shs format hvis jeg husker rigtigt. Håber det er lidt hjælpsomt.
Kardemommeloven er en god ting.
-
Finn Bjerke skrev:Jeg føler mig overbevist om at du med Ubuntu 12.04 som kommer snart med både Unity og Gnome brugerflade kan få løst disse problemer . Indtil da ville jeg rippe dine DVD til et format såsom .avi og spille det med VLC, Jeg tror at undertekstproblemet kommer fra producenten.
Tak for hjælpen men det du foreslår med at "rippe dine DVD", lyder lidt for avanceret til at jeg kan finde ud af det.
VLC media player er også avanceret, og jeg tror at det er indstillingerne i den, som ikke er helt rigtige.
Uanset hvad så burde der være lyd på i Filmafspiller, synes jeg. Og problemet med underteksterne kan ikke være fra producenten, for så ville det også være der, når jeg spiller film på min lille ghettoblastter med en 7" skærm. Men det er der ingen problemer med. Håber det ordner sig med 12.04
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Hvilken udgave af VLC drejer det sig om ? Jeg har også selv haft enkelte problemer med min 10.04/vlc 1.0.6, hvor de samme film virker i 11.10/vlc.
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
christian.arvai skrev:Hvilken udgave af VLC drejer det sig om ? Jeg har også selv haft enkelte problemer med min 10.04/vlc 1.0.6, hvor de samme film virker i 11.10/vlc.
VLC medieafspiller 1.1.4. The Luggage
-
- Admin
Samme her på min 11.10. Så har jeg ikke lige bedre ideer end at forsøge at rippe cd'erne, dette kan du læse mere om her https://ubuntudanmark.dk/blog/artikler/2012/01/10/kopier-dvd%C2%B4er-til-harddisk-med-acidrip/
-
christian.arvai skrev:Samme her på min 11.10. Så har jeg ikke lige bedre ideer end at forsøge at rippe cd'erne, dette kan du læse mere om her https://ubuntudanmark.dk/blog/artikler/2012/01/10/kopier-dvd%C2%B4er-til-harddisk-med-acidrip/
Mange tak for vejledningen, det er da værd at prøve, selv om jeg tror at alle mine DVD-film er kopibeskyttet, for det er købefilm
-
- Admin
Det tvivler jeg så på. Jeg er personligt kun rendt ind i DRM på meget få Disneyfilm (2 stks så vidt jeg husker), men prøv på nogle stykker og se om det virker.
-
christian.arvai skrev:Det tvivler jeg så på. Jeg er personligt kun rendt ind i DRM på meget få Disneyfilm (2 stks så vidt jeg husker), men prøv på nogle stykker og se om det virker.
Jeps
-
Jeg ved ikke om problemet er løst, men prøv at kørere denne komando i en terminal, det hjælper på mæsten alle kodet DVD.
sudo /usr/share/doc/libdvdread4/install-css.sh
Det er taget fra:
Ubuntu Documentation > Ubuntu 10.10 > Music, Video and Photos > Movies, DVDs and videos > Playing DVDs
Hilsen
Jens
Det er taget fra:
Ubuntu Documentation > Ubuntu 10.10 > Music, Video and Photos > Movies, DVDs and videos > Playing DVDs
Hilsen
Jens
-
jebojens skrev:Jeg ved ikke om problemet er løst, men prøv at kørere denne komando i en terminal, det hjælper på mæsten alle kodet DVD.
Det er taget fra:
Hilsen
Jens
Tak, men det giver en fejlmelding:
birthe@birthe-MS-6714:~$ sudo /usr/share/doc/libdvdread4/install-css.sh
[sudo] password for birthe:
--2012-04-12 22:58:28-- http://packages.medibuntu.org/dists/maverick/free/binary-i386/Packages
Løser packages.medibuntu.org... mislykkedes: Navn eller tjeneste ukendt.
wget: kan ikke evaluere værtsadresse 'packages.medibuntu.org'
Dynamic fetch failed; Falling back to static fetch
--2012-04-12 22:58:59-- http://packages.medibuntu.org/pool/free/libd/libdvdcss/libdvdcss2_1.2.10-0.2medibuntu1_i386.deb
Løser packages.medibuntu.org... mislykkedes: Navn eller tjeneste ukendt.
wget: kan ikke evaluere værtsadresse 'packages.medibuntu.org'
birthe@birthe-MS-6714:~$
-
- Geografisk sted: Køge
Support + andet stoppede den 10. April for Ubuntu 10.10 - Så du skal nok overveje at upgradere/installere en nyere version af Ubuntu snarest.
Du kan downloade libdvdcss2 manuelt her: http://packages.medibuntu.org/maverick/libdvdcss2.html
Du kan downloade libdvdcss2 manuelt her: http://packages.medibuntu.org/maverick/libdvdcss2.html
-
Jeg ved ikke hvem du svarere (Artificial Intelligence) men jeg kørere 11.4, og her virker hele guiden (help) for 10.10 vedr. "Music, Video and Photos" uden problemer. jeg kan rippe og af spille alle dvd'er. uden problemer.
Hilsen
Jens
Hilsen
Jens