firefox/google crome
-
- IRC nickname: ras
firefox/google crome
ved anvendelse af firefox eller google crome bliver kun ca 50% af skærmbredden udnyttet, hvordan tilpasses dette
-
- Admin
- IRC nickname: nicky
- Geografisk sted: 192.168.20.42
Re: firefox/google crome
I relation til?
Hvis det er i forbindelse med dette forum, og sider som DR og DMI, så er det fordi siderne er lavet til en fast bredde. Sider som Wikipedia har ikke en fast bredde. Der er ikke noget du kan gøre for at ændre hvordan det vises.
Hvis det er i forbindelse med dette forum, og sider som DR og DMI, så er det fordi siderne er lavet til en fast bredde. Sider som Wikipedia har ikke en fast bredde. Der er ikke noget du kan gøre for at ændre hvordan det vises.
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Du kan zoome med ctrl++ eller ctrl+musse-hjul, men det er nok ikke en løsning du ønsker.
-
mit spørgsmål er:
hvorfor opfører google crome sig anderledes under windows xp (altså med fuld skærmbredde) når man f.eks bruger netbank eller læser f.eks bt.dk
flemming
hvorfor opfører google crome sig anderledes under windows xp (altså med fuld skærmbredde) når man f.eks bruger netbank eller læser f.eks bt.dk
flemming
-
- Admin
Det må du nok forklare lidt bedre, jeg ser ikke nogen forskel. Kan du vise en sammen ligning.
-
fras skrev:mit spørgsmål er:
flemming
Prøvede lige at tage et skærmbillede af http://www.bt.dk i Google Chrome (Windows 7) og Chromium (Ubuntu 11.10).
Synes umiddelbart ikke at der er den store forskel. Se resultaterne her:
Windows 7:
Ubuntu 11.10:
-
Forsøget med et skærmbillede duér ikke, da billedet tilpasses tekstdokumentet.
Jeg er ikke i tvivl om, at jeg har en eller anden bug i mit system, for fejlen er meget udpræget for mig.
Når jeg logger ind på "danske netbank" er skærmbilledet 17 cm bredt i ubuntu og 40 cm bredt i windows xp, så tallene bliver ret små i mere end een betydning. Ligeledes har jeg prøvet bt.dk her er skærmbilledet 36,5 cm bredt i ubuntu og 46,5 cm bredt i windows,, hvilket også gør teksten svær læsbar. Selve skærmbilledet holder sin oprindelige bredde ca 47 cm, det er kun de billeder der skal display´es der skrumper ind
venlig hilsen
flemming
Jeg er ikke i tvivl om, at jeg har en eller anden bug i mit system, for fejlen er meget udpræget for mig.
Når jeg logger ind på "danske netbank" er skærmbilledet 17 cm bredt i ubuntu og 40 cm bredt i windows xp, så tallene bliver ret små i mere end een betydning. Ligeledes har jeg prøvet bt.dk her er skærmbilledet 36,5 cm bredt i ubuntu og 46,5 cm bredt i windows,, hvilket også gør teksten svær læsbar. Selve skærmbilledet holder sin oprindelige bredde ca 47 cm, det er kun de billeder der skal display´es der skrumper ind
venlig hilsen
flemming
-
- Geografisk sted: Albertslund
Kan det have noget med skærmopløsningen på hhv. Ubuntu og Windows installationerne at gøre?
For bt.dk fylder nemlig hele skærmbilledet ud hos mig i både Firefox og Chromium og jf. css-filen på bt.dk (tjekket via firebug i Firefox), så kører bt.dk med en fast bredde på 1260 pixels uanset skærmstørrele/opløsning, og min skærmopløsning på den pc jeg sidder med i skrivende stund har en opløsning på 1280 pixels i bredden.
(bruger iøvrigt Xubuntu 11.10).
For bt.dk fylder nemlig hele skærmbilledet ud hos mig i både Firefox og Chromium og jf. css-filen på bt.dk (tjekket via firebug i Firefox), så kører bt.dk med en fast bredde på 1260 pixels uanset skærmstørrele/opløsning, og min skærmopløsning på den pc jeg sidder med i skrivende stund har en opløsning på 1280 pixels i bredden.
(bruger iøvrigt Xubuntu 11.10).
Hilsen Kenny
-
Kennyh, jeg tror du har ret, for når jeg reducerer min skærmopløsning til 1280 pixels, så bnliver i hvert fald bt.dk også normal størrelse, så tak for hjælpen
-
Det har ikke noget med browserne at gøre. Begge de sidder der er screens af har en fas bredde. Det er derfor de ikke fylder hele skærmen. Sætter du din opløsning ned vil de fylde mere fordi du så vil være tættere på den opløsning hjemmesiderne er lavet i.
-
- Admin
Og du er sikker på du ikke er kommet til at ændre zoom størelsen ved at holde ctrl+musse hujlet nede?
Du kan sætte normal zoom ved at trykke ctrl+0
Du kan sætte normal zoom ved at trykke ctrl+0
-
Jeg tror "doyouspeakwak"´s forklaring er korrekt. Ved opkald til f.eks danskebank, har siderne fuld bredde indtil jeg skal have login eller et kontoudskrift, så bliver selve bredden reduceret simpelthen fordi siden er beregnet for 1280 pixel.
Jeg har aldrig benytttet zoom
Jeg har aldrig benytttet zoom
-
- Admin
Et billed ville hjælpe rigtig meget.