hej. jeg er helt ny og grøn bruger af ubuntu 11.10.
problemet er at hvis jeg vil brænde en iso-fil, fortæller k3b at den ikke kan finde drevet (cd/dvd brænder)?
det samme problem visser sig også i Brasero, så der må jo være noget galt i opsætningen af ubuntu?
kan i hjælpe mig?.
ellers tusinde tak for det store arbejde i gør her i forummet. det er til stor hjælp for mange.
k3b kan ikke finde dvd-drev
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Re: k3b kan ikke finde dvd-drev
Hej og velkommen til forum.
Min første tanke er ikke en opsætningsfejl, men at kvaliteten af dvd'erne er for dårlige. Har du mulighed for at afprøve et andet mærke ?
Min første tanke er ikke en opsætningsfejl, men at kvaliteten af dvd'erne er for dårlige. Har du mulighed for at afprøve et andet mærke ?
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
jeg har tidliger kørt XP på denne bærebar, og der var der ingen problemer.
bruger verbatim og prodey skiver.
havde det været i windows ville man nok sige at der manglede en driver, men her i ubuntu er
jeg helt på bar bund.
bruger verbatim og prodey skiver.
havde det været i windows ville man nok sige at der manglede en driver, men her i ubuntu er
jeg helt på bar bund.
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Virker drevet med en helt alm. DVD-film ? Hvis ja, så burde driverne jo være på plads.
Med venlig hilsen Christian
-
ja det virker fint når jeg sætter film i.
jeg har prøvet at søge på nettet, og kan se der også er andre der har haft problemet, men jeg er ikke
så stærk i engelsk at jeg kan forstå hvad de gør ved problemet.
jeg har prøvet at søge på nettet, og kan se der også er andre der har haft problemet, men jeg er ikke
så stærk i engelsk at jeg kan forstå hvad de gør ved problemet.