Tak for et excellent forum!
Jeg bruger Write til at skrive en bog, hvor jeg samler kapitlerne med master-filtypen ODM. Det virker fint, men jeg har brug for at gemme en skabelon med mine definitioner af font, etc. Det samlede dokument har det ønskede udseende, men de individuelle kapitler har hver sin standard, hvilket giver ekstraarbejde med at rette op. Hjælpemenuen er for tynd, og jeg kan ikke gætte mig til, hvordan "Filer > Skabeloner" virker. Jeg har et dokument (kapitel) med den rette opsætning, men hvordan overfører jeg den som skabelon til et nyt kapitel?
På forhånd, Tak!
Skabeloner i Write
-
- Admin
- IRC nickname: nicky
- Geografisk sted: 192.168.20.42
Re: Skabeloner i Write
Tak for de venlige ord
Den suverænt simpleste løsning jeg kan komme i tanke om, er at kopiere dit perfekte kapitel-dokument i det antal du har brug for, og så ét ekstra, så du har et tomt skabelon-dokument for fremtiden i rette opsætning.
Den suverænt simpleste løsning jeg kan komme i tanke om, er at kopiere dit perfekte kapitel-dokument i det antal du har brug for, og så ét ekstra, så du har et tomt skabelon-dokument for fremtiden i rette opsætning.
-
- Geografisk sted: Ikast-Herning
Re: Skabeloner i Write
Det tomme dokument, med de rette indstillinger, du har gemmer du som en skabelon (ODF-tekstskabelon, ott-fil).
Finder du iunder gardinet "formater", når du vil gemme eller gemme som.
Når du åbner dette dokument vil du ved gem blive bedt om at give det et nyt navn som gemmes som alm fil (ODT-fil) og din skablon er stadig intakt.
Finder du iunder gardinet "formater", når du vil gemme eller gemme som.
Når du åbner dette dokument vil du ved gem blive bedt om at give det et nyt navn som gemmes som alm fil (ODT-fil) og din skablon er stadig intakt.
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10