Jeg har nu lavet sådan et stykke materiale:
(anden udgave)
(Klik for fuld størrelse og GIMP-filen kan hentes her)
(Første udgave kan hentes her, og GIMP-filen her)
(anden udgave)
(Klik for fuld størrelse og GIMP-filen kan hentes her)
(Første udgave kan hentes her, og GIMP-filen her)
Lidt baggrund er måske på sin plads, da jeg kan forstille mig, at flyveren ligger et stykke fra hvad man er vant til
Ikke overraskende er jeg tilhænger af det mere simple, måske endda på grænsen til det minimalistiske. Jeg snakkede i sidste uge med nogle medstuderende om tilbagegangen i hobby-aktiviteter som fx Open Source (som de aldrig havde hørt om), og det slog mig at vi ikke får noget ud af at henvende os bredt igennem medier. For størstedelen af folk er ligeglade, har ikke tid eller er ligeglade og har ikke tid.
Derfor tror jeg at det er vigtigere, at flyveren gør de få potentielle nye brugere nysgerrige, og sender dem ud på en rejse, hvor ingen fortæller dem, at Ubuntu og Open Source er bedre, bare at det er der, og at de bør tage stilling til det.
QR-koden peger http://www.ubuntudanmark.dk. For dem der ikke tidligere har set QR-koder, har Wikipedia lidt om emnet.
laoshi, gælder det her som loco-aktivitet? For i så fald kan du bare sende flyveren videre, og når jeg så har hængt nogen op på skolen, så tager jeg lige et billede eller to og poster her (efter påsken se'følig).