Udviklingen af Ubuntu skifter kurs (Aprilsnar 2012)

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Udviklingen af Ubuntu skifter kurs (Aprilsnar 2012)

Indlæg af Christian.Arvai »

Det er jo ikke ukendt, at der har været en vis turbulens omkring indførelsen af unity-brugerfladen som standard i Ubuntu. Så uanset at der er sket en voldsom udvikling i forbindelse med udgivelsen af 12.04 LTS 'Precise Pangolin', så har Canonical besluttet at standse udviklingen af unity igen.
Som en talsmand for Canonical siger: "Vi gider ikke høre på mere brok!" - så i fuld overensstemmelse med Mark Shuttleworth har man besluttet sig for fra 12.10, 'Quixotic Quetzal', at give folk hvad de vil have.

Fra efteråret bliver Ubuntu så igen baseret på Gnome 2 - "Det er jo åbenbart det, folk vil have" skriver Mark i et nyligt blogindlæg - "så det vil vi selvfølgelig også gerne give dem. Det er jo ikke i overensstemmelse med ånden i Ubuntu at man distancerer sig fra den almindelige pc-bruger."

Man kan læse mere om beslutningen på Mark Shuttleworths blog http://www.markshuttleworth.com/archives/1210 . Der ser ud til at være lidt problemer med serveren - sikkert på grund af at der er et overvældende antal besøgende, som båndbredden ikke kan leve op til.

Hvis du allerede nu vil have en forsmag på, hvordan 12.10 bliver, kan du se nogle screenshots her :

Ny menu sikre en hurtigere start:
Billede

Libra Office er erstattet af Open Office, og Banshee med lxmusic som ikke er så ressourcekrævende:
Billede

Screenshot af den nye Computer-menu:
Billede

Ny menu sikre en hurtigere nedlukning:
Billede


Men der er stadigt godt nyt, for alle dem som var glade for Unity - Godt nok er panelet fjernet, men Ctrl+Alt+t åbner stadigt terminalen, og i kan således meget nemt løse jeres problemer, med lange sammensatte kommandoer

Redaktører og administratorer her på forum hilser initiativet velkommen - det vil helt sikker give os nye og spændende opgaver. Desuden slipper vi fremover for at christian.arvai drukner vores irc-kanal, med salte tårer over afsavnet af Gnome.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
thj01
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 21. nov 2006, 10:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: Udviklingen af Ubuntu skifter kurs

Indlæg af thj01 »

3/4 -2/4 = .....?......
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."
momsemor
Forfatter
Indlæg: 336
Tilmeldt: 19. nov 2008, 21:37
IRC nickname: LinuxMor
Geografisk sted: Hadsten

Re: Udviklingen af Ubuntu skifter kurs

Indlæg af momsemor »

:lol: :lol: :lol:
Vh. Jannie
Brugeravatar
Claus M
Indlæg: 360
Tilmeldt: 1. sep 2010, 21:20
IRC nickname: Claus M
Geografisk sted: Karlslunde

Re: Udviklingen af Ubuntu skifter kurs

Indlæg af Claus M »

Nu har jeg aldrig...

Jeg vil foreslå at vi til releaseparty 26.04 tager ind på Christiansborg slotsplads og demonsterer - ja, forlanger at regeringen lægger pres på Mark Shuttleworth eller tager sagen op i EU og forhindrer den ny Ubuntu-kurs !!




:D
Ubuntu gives you more windows of opportunities

Xubuntu 22.04 på Lenovo T530 (fra 2012)
Raspberry Pi Desktop (Debian 32 bit) på Medion Akoya (fra 2006)
Blfriis
Indlæg: 445
Tilmeldt: 3. nov 2009, 10:50
IRC nickname: blfriis
Geografisk sted: Randers

Re: Udviklingen af Ubuntu skifter kurs

Indlæg af Blfriis »

:D :D :D hvilken dato er det nu lige vi har i dag???
Ubuntu 15.04 Unity og ZorinOS 9 Ultimate http://zorin-os.dk/index.php
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Udviklingen af Ubuntu skifter kurs

Indlæg af Christian.Arvai »

thj01 skrev:3/4 -2/4 = .....?......

0,25 :P
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
thj01
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 21. nov 2006, 10:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: Udviklingen af Ubuntu skifter kurs (Aprilsnar 2012)

Indlæg af thj01 »

3/4 - 2/4 = 1/4
Brøkregning min kære watson - brøkregning gg
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."
poulb
Indlæg: 329
Tilmeldt: 12. jun 2010, 01:26

Re: Udviklingen af Ubuntu skifter kurs (Aprilsnar 2012)

Indlæg af poulb »

christian.arvai skrev:klip - Canonical besluttet at standse udviklingen af unity igen.
Som en talsmand for Canonical siger: "Vi gider ikke høre på mere brok!" - så i fuld overensstemmelse med Mark Shuttleworth har man besluttet sig for fra 12.10, 'Quixotic Quetzal', at give folk hvad de vil have.
Klip

Her blev man lige så glad... endelig et vidunderligt mix af positive nyheder og sund fornuft fra kommandobunkeren.
Og så er det bare en aprilsnar. En rigtig nedder...

Altså... Mr. Shuttleworth, Nu ER Jeg virkelig skuffet!

2. april 2012
vh
Poul
Ubuntu Mate patron. Be a full Ubuntu MATE community member by helping to grow and sustain it.
Check... http://ubuntu-mate.org/blog/
and - please - note, that Ubuntu MATE 17.04 (in Beta). It is by now running both 32 and 64 bit arkitecture and on the Raspberry Pi 2 (ARMv7 proc.)
Check... https://ubuntu-mate.community/latest
AJenbo
Admin
Indlæg: 20862
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Udviklingen af Ubuntu skifter kurs (Aprilsnar 2012)

Indlæg af AJenbo »

poulb skrev:
christian.arvai skrev:klip - Canonical besluttet at standse udviklingen af unity igen.
Som en talsmand for Canonical siger: "Vi gider ikke høre på mere brok!" - så i fuld overensstemmelse med Mark Shuttleworth har man besluttet sig for fra 12.10, 'Quixotic Quetzal', at give folk hvad de vil have.
Klip

Her blev man lige så glad... endelig et vidunderligt mix af positive nyheder og sund fornuft fra kommandobunkeren.
Og så er det bare en aprilsnar. En rigtig nedder...

Altså... Mr. Shuttleworth, Nu ER Jeg virkelig skuffet!

2. april 2012
vh
Poul

Er ikke sikker på om det var i ronisk men det var christian.arvai og ikke Shuttleworth der lavede denne her aprilsnar.
poulb
Indlæg: 329
Tilmeldt: 12. jun 2010, 01:26

Re: Udviklingen af Ubuntu skifter kurs (Aprilsnar 2012)

Indlæg af poulb »

AJenbo skrev:
poulb skrev:
christian.arvai skrev:klip - Canonical besluttet at standse udviklingen af unity igen.
Som en talsmand for Canonical siger: "Vi gider ikke høre på mere brok!" - så i fuld overensstemmelse med Mark Shuttleworth har man besluttet sig for fra 12.10, 'Quixotic Quetzal', at give folk hvad de vil have.
Klip

Her blev man lige så glad... endelig et vidunderligt mix af positive nyheder og sund fornuft fra kommandobunkeren.
Og så er det bare en aprilsnar. En rigtig nedder...

Altså... Mr. Shuttleworth, Nu ER Jeg virkelig skuffet!

2. april 2012
vh
Poul

Er ikke sikker på om det var i ronisk men det var christian.arvai og ikke Shuttleworth der lavede denne her aprilsnar.

Jeg er glad for din tvivl om ironien (tak)... for jeg er skam 100% ærlig her. At Arvai så citerer Mr. Shuttleworth "lidt frit" er OK - blot mit budskab om retningen ikke kan misforstås. Selv Mr. Shuttleworth kan jo også blive klogere... (måske! næppe! - vælg selv.)
vh
Poul
Ubuntu Mate patron. Be a full Ubuntu MATE community member by helping to grow and sustain it.
Check... http://ubuntu-mate.org/blog/
and - please - note, that Ubuntu MATE 17.04 (in Beta). It is by now running both 32 and 64 bit arkitecture and on the Raspberry Pi 2 (ARMv7 proc.)
Check... https://ubuntu-mate.community/latest
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Udviklingen af Ubuntu skifter kurs (Aprilsnar 2012)

Indlæg af Christian.Arvai »

Så kan jeg da trøste lidt med, at Gnome kommer med i 12.04 som "classic".
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Udviklingen af Ubuntu skifter kurs (Aprilsnar 2012)

Indlæg af Christian.Arvai »

thj01 skrev:3/4 - 2/4 = 1/4
Brøkregning min kære watson - brøkregning gg

Kære lærer. Ingen steder i det opstillede regnestykke, står der at resultatet skal afleveres som forkortet brøk.

PS: Ironi kan forekomme ;)
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing