Så er den gal igen med webbanken.
Denne gang ser det ikke ud til at være Java, der er problemet, men Firefox går ned, lige før jeg skal logge mig ind ('Firefox had a problem and crashed').
Jeg kan gå ind på banken uden problemer (www.lpb.dk) og klikke videre til 'webbank' og 'log på webbank' - men så er det sket...
Nogen ideer?
Med venlig hilsen
Gammelfar
Webbank igen igen
-
- IRC nickname: Gammelfar
- Geografisk sted: Skørping
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Re: Webbank igen igen
Skift Java med:
Kode: Vælg alt
sudo dpkg --configure -a && sudo apt-get purge -y openjdk-6-jre openjdk-6-jre-lib openjdk-6-doc openjdk-7-jre openjdk-7-jre-lib openjdk-7-doc sun-java6-jdk sun-java6-bin sun-java6-fonts sun-java6-jre sun-java6-plugin sun-java7-jdk sun-java7-bin sun-java7-fonts sun-java7-jre sun-java7-plugin icedtea-plugin && sudo apt-get autoremove ; sudo apt-get update -y && sudo add-apt-repository ppa:webupd8team/java && sudo apt-get update && sudo mkdir -p /usr/lib/mozilla/plugins && sudo apt-get install oracle-jdk7-installer
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
- IRC nickname: Gammelfar
- Geografisk sted: Skørping
Så virker det.
Tak for det!
Tak for det!
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Det var da så lidt
Med venlig hilsen Christian
-
Også lige et hurra herfra.!
I Ubuntu 10.10 har jeg de seneste par uger, når jeg skulle logge på netbank, fået beskeden, at et plug-in ikke er opdateret (Java) og muligheden for enten at køre alligevel eller opdatere.
Valg af opdatering sendte mig til Java's hj.side med en noget langhåret for mig manuel fremgangsmåde.
Det valgte jeg at skippe og kørte alligevel med den åbenbart noget usikre ældre version af Java (6.20).
Læste mig frem til, at det åbenbart er med nogen risiko at anvende en ikke opdateret Java ver.
Når man så falder over den løsning ell. det script, under Arvad's indlæg her, og at det virker efter hensigten, jamen så jubler man da lidt.
Under Java.com og deres test af maskine, viser den nu version 7.3
Netbank fungerer fint igen.
Det er jo fantastisk så meget hjælp der er at finde i dette forum.
Det er jo en vægtig grund til at blive hængende ved Ubuntu.!!
Tusind tak til hele banden her på forum.
Keep up the good work.
I Ubuntu 10.10 har jeg de seneste par uger, når jeg skulle logge på netbank, fået beskeden, at et plug-in ikke er opdateret (Java) og muligheden for enten at køre alligevel eller opdatere.
Valg af opdatering sendte mig til Java's hj.side med en noget langhåret for mig manuel fremgangsmåde.
Det valgte jeg at skippe og kørte alligevel med den åbenbart noget usikre ældre version af Java (6.20).
Læste mig frem til, at det åbenbart er med nogen risiko at anvende en ikke opdateret Java ver.
Når man så falder over den løsning ell. det script, under Arvad's indlæg her, og at det virker efter hensigten, jamen så jubler man da lidt.
Under Java.com og deres test af maskine, viser den nu version 7.3
Netbank fungerer fint igen.
Det er jo fantastisk så meget hjælp der er at finde i dette forum.
Det er jo en vægtig grund til at blive hængende ved Ubuntu.!!
Tusind tak til hele banden her på forum.
Keep up the good work.