Ubuntu 10.10 har EOL (end-of-life) i April 2012

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Ubuntu 10.10 har EOL (end-of-life) i April 2012

Indlæg af lath »

Ubuntu "Maverick Meerkat" 10.10 har EOL (end-of-life) den 10. April 2012.
Fra den dato stopper supporten af Ubuntu 10.10: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Ubuntu_releases#Table_of_versions

Det er dermed er det tid til en fuld backup og hoppe op til en nyere version. Jeg er selv en af dem og jeg har planer om at gå op til Xubuntu 11.10, da jeg ikke er en af dem der synes at hverken GNOME 3 eller Unity er en desktop der er særlig god, YMMV.

Jeg har valgt Xubuntu da det er a la GNOME 2 og bruger mindre RAM, at jeg måske oftere skal ud i en terminal er bare en fordel.
Jeg installerer også lige: lubuntu-desktop pakken for at installere LXDE desktoppen. Årsagen er at der i en periode var udu i XFCE desktoppen som xubuntu bruger. Det kan også være jeg bliver så glad for LXDE at jeg ikke kommer til at bruge XFCE desktoppen.
Andre pakker der skal installeres er en SSH server og en VNC server så maskinen kan fjernkontrolleres. SSH er via et public key certifikat, da det er meget mere sikkert end adgang med et kodeord. Dertil kommer også tmux, som er meget praktisk sammen med en SSH server.

Hvad vil du erstatte din Ubuntu 10.10 med og hvorfor?

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Re: Ubuntu 10.10 har EOL (end-of-life) i April 2012

Indlæg af Artificial Intelligence »

Tråd flyttet.


Skal hel klart bruge Ubuntu 12.04. Tror jeg vil gå fuld Unity og droppe Gnome Shell. Jeg har fuldt med på sidelinien omkring udviklingen af Unity i 12.04 og det lyder rigtig lovende. Plus alle godterne fra MyUnity og UbuntuTweak.

Man kan også i Ubuntu 12.04 bruge det gammle interface, som man kender det i Gnome2.
Finn Bjerke
Indlæg: 1962
Tilmeldt: 7. sep 2009, 23:33
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Re: Ubuntu 10.10 har EOL (end-of-life) i April 2012

Indlæg af Finn Bjerke »

Jeg vil tro at 12.04 giver flere muligheder hvad angår gnome og "tweak" af unity, her er lidt læsestof om Ubuntu 12.04. Jeg tror den kan komme til at minde om "gode gamle" 10.10

http://www.omgubuntu.co.uk/2012/03/gnome-classic-in-ubuntu-12-04-its-like-nothing-ever-changed/

Billede
Kardemommeloven er en god ting.