Slut med Google misbrug af dine informatione brug Duckduckgo

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
laoshi
Redaktør
Indlæg: 5515
Tilmeldt: 26. apr 2008, 20:52
IRC nickname: laoshi
Geografisk sted: Vejle

Re: Slut med Google misbrug af dine informatione brug Duckdu

Indlæg af laoshi »

Hvis man ikke bliver bare lidt skræmt af googles metoder, så har man nok fortjent at få sit privatliv og sin offentlige færden invaderet. Det, som google nu har implementeret får PETs trojanere og tvivlen om, hvad NemID egentlig (kan) bruges til, til at se ud som en uskyldig barneleg.
Man må da håbe på at der er andre magtfulde instanser som kan bremse lidt op for firmaet. Det er jo nok lidt urealistisk helt at kunne droppe googles services, nu da vi har vænnet os til så mange af dem.
Google is your friend?
Tror det ikke - det er ikke sådan venner behandler hinanden.
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"

(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)

http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Slut med Google misbrug af dine informatione brug Duckdu

Indlæg af Christian.Arvai »

Hvad med at starte med at slette historiken (som det allerede blev nævnt i første indlæg).

Gå ind på http://support.google.com/accounts/bin/answer.py?hl=da&answer=54067
Indtast Password
Vælg "Fjern hele Weboversigten"

Der kommer en besked med følgende:
Er du sikker på, at du vil fjerne hele din weboversigt? Din weboversigt vil også blive midlertidigt standset.

Bekræft sletningen.
Og så skal man selv slå den til igen, hvis man ønsker dette.

Så vidt at jeg kan se, bliver der også kun gemt historik, med de dertil hørende søgeresultater, hvis man er logget ind på sin konto, før at man starter en søgning.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
eyvind
Indlæg: 691
Tilmeldt: 14. jan 2007, 16:40
Geografisk sted: Smørum

Re: Slut med Google misbrug af dine informatione brug Duckdu

Indlæg af eyvind »

Tak christian.arvai ................. og hermed gjort. :)
Rigtige mænd tager ikke backup.
thj01
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 21. nov 2006, 10:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: Slut med Google misbrug af dine informatione brug Duckdu

Indlæg af thj01 »

Godt vi ikke har samme tilgang til det offentlige.

Tænk nu hvis de faktisk gemte oplysninger om os hver gang vi henvendte os og bare kunne slå os op på en computer?

hmmm spøg til side.

Ja - google gemmer informationer om vores gøren og laden på nettet. Modsat, så har vi adgang til deres services helt gratis.

Og jeg er ret sikker på at at enhver google medarbejder der satte sig ned for at undersøge mig ville gabe kæden af led. Men at et firma vil være vildt glad for at vide at googlebruger 1.003.567 både har søgt på Ubuntu og Lego Starwars inden for de sidste 2 mdr.

Ja - der findes garanteret muligheder for at Google misbruger nogle data - men sker det? eller er det bare en konspirationstankegang.

thj01 - som så vidt ved intet har, som google kunne have "sjov" ved at misbruge.
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."
eyvind
Indlæg: 691
Tilmeldt: 14. jan 2007, 16:40
Geografisk sted: Smørum

Re: Slut med Google misbrug af dine informatione brug Duckdu

Indlæg af eyvind »

Ja ja da - for den rene er alting rent.
Men det er ikke så godt hvis fejlagtig information, belaster en person - og allerværst hvis personen ikke har mulighed for, at observere og evt. få rettet denne fejl.

De må da også gerne vide at jeg køber farvepatroner i Tyskland og harddisk-caddy i Singapore. 8-)
Rigtige mænd tager ikke backup.
thj01
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 21. nov 2006, 10:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: Slut med Google misbrug af dine informatione brug Duckdu

Indlæg af thj01 »

eyvind skrev:Ja ja da - for den rene er alting rent.
Men det er ikke så godt hvis fejlagtig information, belaster en person - og allerværst hvis personen ikke har mulighed for, at observere og evt. få rettet denne fejl.

De må da også gerne vide at jeg køber farvepatroner i Tyskland og harddisk-caddy i Singapore. 8-)


Men læg mærke til at du forudsætter selv at det er "fejlagtig information" der belaster en person. Og i DK er vi uskyldige indtil andet er bevist.

politiet får heller ikke lov til at konfiskere noget som helst med mindre de har en dommerkendelse - og sådan en kræver beviser der kan føre til domfældelse.

Selvom du bruger duckduckgo eller en hvilken somhelst anden tjeneste og du virkeligt er i domstolens søgelys, så er jeg sikker på at de nok skal finde en anden måde at få skovlen under os på - og det kræver ikke andet end en lille boks hos vores internetudbyder. - og det både før og efter ACTA og duckduckgo
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."
eyvind
Indlæg: 691
Tilmeldt: 14. jan 2007, 16:40
Geografisk sted: Smørum

Re: Slut med Google misbrug af dine informatione brug Duckdu

Indlæg af eyvind »

Men læg mærke til at du forudsætter selv at det er "fejlagtig information" der belaster en person. Og i DK er vi uskyldige indtil andet er bevist.

JOW - men det forudsætter, at jeg har kendskab til fejlinformationen - ellers kan jeg ikke gøre indsigelse.

Ps. Jeg har ikke haft problemer med Google. Og min mail-profil er vist ret tyndbenet. :D
Rigtige mænd tager ikke backup.
Finn Bjerke
Indlæg: 1962
Tilmeldt: 7. sep 2009, 23:33
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Re: Slut med Google misbrug af dine informatione brug Duckdu

Indlæg af Finn Bjerke »

Jeg sætter meget stor pris på input omkring dette tema. Så kommer det klassiske sprøgsmål:

Hvor bredt er dette spørgsmål ?
Hvornår bør man starte en ny tråd?

Det virker da vældig logisk på mig at ubuntu er på vej med software til TV og mobiltelefoni i deres version 12.04. Så kunne man i den forbindelse starte en bredere diskussion om informationssikkerhed i Ubuntus verden / Linux Univers. Her er det Google debatten som jeg tror vil komme til at skygge for ACTA debatten sådfan som medierne vinkler det for tiden,.
Kardemommeloven er en god ting.