Unity eller klasisk

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.

Hvad vælger du ? Unity brugerflade eller den klasiske ?

Unity:
19
53%
Klasisk:
13
36%
Ved ikke:
4
11%
 
Afgivne stemmer: 36

Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Unity eller klasisk

Indlæg af Jimmyfj »

@Titanus

Jeg går ikke efter AJ som person, men det faktum, at han KONSTANT fremhæver mine indlæg, lige meget hvad, og opfører sig utroligt nedladende og bedrevidende i en sådan grad, at budskabet i mine indlæg gang på gang bliver fordrejet og udvasket, sandsynligvis for at AJ kan føle sig lidt bedre tilpas.

Jeg har bevidst ikke påtalt det gennem de snart to år det har stået på, men nu gider jeg ikke længere. Hvis AJ har et problem med mig, som person, hvilket jeg finder svært da jeg, gudskelov, ikke har mødt ham IRL, eller F2F så må han være så voksen at han kan adressere mig direkte. Jeg har ikke gjort nogen dyd ud af at skjule min identitet noget sted.

Jeg har gjort en indsats her på forum, og andre steder omkring Ubuntu, men den lyst har jeg mistet p.g.a. de nye toner i ledelsen på bl.a. forum her.

Hvad jeg har udrettet, ud over oversættelse og support kan være ligegyldigt. Ingen af disse ting har jeg gjort for at opnå anerkendelse fra andre. De ting er gjort af egen fri vilje.

Så hvis du er blot en smule voksen, AJ, så lad os tage den én gang for alle, enten her, i åbenhed, eller via pb.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Unity eller klasisk

Indlæg af Christian.Arvai »

Suk. Og denne tråd var ellers så pæn :(
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Unity eller klasisk

Indlæg af Jimmyfj »

Det er så nemt Christian - Få admin til at slette min profil. Jeg gider ikke denne børnehave.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
Nordsig
Indlæg: 361
Tilmeldt: 1. nov 2009, 20:11
Geografisk sted: Varde

Re: Unity eller klasisk

Indlæg af Nordsig »

Da jeg startede denne afstemning var jeg godt og grundig træt af Unity.

Jeg var et smut på Mint, men kunne slet ikke med den distro i forhold til Ubuntu.

Nu har jeg så været tilbage på Ubuntu med Unity i ca. 3 måneder. Man kan jo ikke komme med kritik hvis man ikke har givet det en chance.
Efter 3 måneder har jeg vænnet mig til Unity. Det er fint nok at man kan trykke på Windows tasten og få en søgefunktion frem hvor man blot skriver navnet på hvad man skal bruge og klikker man på 2. ikon nederst kan man vælge at filtrer søgning og får derved de gamle kategorier grafik, kontor, spil mm. og derved finde hvad man skal bruge.

Hvad jeg så ikke fatter er at dette skulle give mindre klik med musen. For mig at se er det det samme, blot skal man køre musen op og ned, til den ene side og så til den anden, det syntes jeg er mere bøvlet end den gamle menu.
Og som jeg tidliger har skrevet så er det fint at man kan taste navnet direkte på det program man vil bruge, men mange gange kan jeg ikke huske hvad de forskellige programmer hedder, da deres navn mange gange ikke giver skyggen af hint om hvad man bruger det til (eks. K3B=brænderprogram, Sentinella=timer program, Torch=bilspil)

Unity er jo lavet så det er fint på små skærme, men jeg har ikke en lille skærm (15") og der kunne den gamle menu sagtens være.

Alt i alt, så lever jeg med Unity da jeg gerne vil have et "Out of the box" system jeg ikke skal sidde og tweake hvis jeg vil genindstallere på et tidspunkt.
Så at jeg står som at have valgt Unity er dog ikke lig med at jeg syntes om det, jeg gider blot ikke ændre det.
UBUNTU 22.04 på ToshibaSATELLITE-Z830-10W
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Unity eller klasisk

Indlæg af Christian.Arvai »

Nu har jeg prøvet Unity i et ½ års tid. Jeg er stadigt mest til Gnome, og jeg syntes at der er for få muligheder for personlige ændringer i det (det kommer der jo nok senere).

Til gengæld er jeg nået til at Unity nok er det bedste valg for Ubuntu, da det virker mere "up to date" end Gnome gør. Jeg har også haft spurgt en del forskellige, fra geek til noob, og de syntes alle at Unity så bedst ud, og var faktisk ret imponeret over at min opsætning er "default" (det er kun 2-3 ikoner jeg har skiftet i panelet). Oven i dette er der jo også kommet den fine App, med Ubuntu til Android, som jeg er ret vild med.

Min konklusion er derfor, at jeg tror at Unity er det korrekte at satse på fremover, og så må dem af os, der hellere vil have Gnome, installere gnome-shell og bruge de 3 sek. på at ændre det ved login.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
thj01
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 21. nov 2006, 10:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: Unity eller klasisk

Indlæg af thj01 »

christian.arvai skrev:Oven i dette er der jo også kommet den fine App, med Ubuntu til Android, som jeg er ret vild med.


Hvad er det for en?
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."
AJenbo
Admin
Indlæg: 20862
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Unity eller klasisk

Indlæg af AJenbo »

Jimmyfj skrev:
AJenbo skrev:
Jimmyfj skrev:Måske er det bare mig, men jeg var af den opfattelse, at Ubuntu er FOSS, og ikke et eller andet ligegyldigt stykke "pay-ware".

Udtaler som den du har lavet her virker bare som et forsoeg paa at saa malurt.
Ubuntu er FOSS, du kan forke koden m.m. Hvad Ubuntu ikke er, er design via afstemning. Du kan dog faa en vis indfyldelse hvis du aktivt deltagere i udviklingen. Det samme gaelder ogsaa Gnome, BSD m.f. hvor man ogsaa uden at spoerge alle brugere om deres personlige mening vaelger at udvikle i den ene eller anden retning.


@AJenbo

Lige nu er jeg ligeglad med om du er admin, suppehøne eller ostereje. Du er, sjovt nok, altid så pisse negativ, og skal ALTID lige ind over med en usigelig flabet kommentar til mine indlæg.

Ban mig, slet min profil, gør hvad f..... du vil. Du er ved at være en kende utålelig, så prøv lige at gøre alle her på forum den tjeneste at læse CoC én gang til, og så FORSTÅ hvad det siger, for det er temmelig åbenlyst at du ikke har forstået en bønne af indholdet.

Jimmyfj skrev:@Titanus

Jeg går ikke efter AJ som person, men det faktum, at han KONSTANT fremhæver mine indlæg, lige meget hvad, og opfører sig utroligt nedladende og bedrevidende i en sådan grad, at budskabet i mine indlæg gang på gang bliver fordrejet og udvasket, sandsynligvis for at AJ kan føle sig lidt bedre tilpas.

Jeg har bevidst ikke påtalt det gennem de snart to år det har stået på, men nu gider jeg ikke længere. Hvis AJ har et problem med mig, som person, hvilket jeg finder svært da jeg, gudskelov, ikke har mødt ham IRL, eller F2F så må han være så voksen at han kan adressere mig direkte. Jeg har ikke gjort nogen dyd ud af at skjule min identitet noget sted.

Jeg har gjort en indsats her på forum, og andre steder omkring Ubuntu, men den lyst har jeg mistet p.g.a. de nye toner i ledelsen på bl.a. forum her.

Hvad jeg har udrettet, ud over oversættelse og support kan være ligegyldigt. Ingen af disse ting har jeg gjort for at opnå anerkendelse fra andre. De ting er gjort af egen fri vilje.

Så hvis du er blot en smule voksen, AJ, så lad os tage den én gang for alle, enten her, i åbenhed, eller via pb.

Jimmyfj skrev:Det er så nemt Christian - Få admin til at slette min profil. Jeg gider ikke denne børnehave.


Jeg har intet i mod dig og forsøger ikke at være efter dig, jeg ønsker på ingen måde at lave person angreb eller virke negativ, og vil beklage hvis du har opfattet det sådan. Jeg ønsker heller ingen særbehandlig pga. jeg er admin og jeg kunne aldrig drømme om at udnytte mine rettigheder som admin i personligt hensengende. Når jeg har arbejder på og omkring Ubuntu har det altid været for at hjælpe andre og være en del af noget støre, intet andet. Jeg er ked af det hvis du har misttet din lyst til at arbejde med Ubuntu pga. mig. Skulle vi mødes i virkeligheden håber jeg vi kan udrede eventuelle misforståelser eventuelt over en øl :)
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Unity eller klasisk

Indlæg af Christian.Arvai »

thj01 skrev:
christian.arvai skrev:Oven i dette er der jo også kommet den fine App, med Ubuntu til Android, som jeg er ret vild med.


Hvad er det for en?

Ubuntu for Android in action http://www.youtube.com/watch?v=ZQozs5tXxwY
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
AJenbo
Admin
Indlæg: 20862
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Unity eller klasisk

Indlæg af AJenbo »

thj01 skrev:@Ajenbo

Du må erkende, at der er sket en del "pay" valg her på det sidste. Det er f.eks. svært at adskille hvad der skal betales for og hvad der ikke skal betales for i software centeret, med mindre du går ind den konkrete applikation du påtænker at installere.

Jeg er ikke helt enig, ud for alle programmerne står der enten en US$ *.** eller Fri og på selve programmets side heder knappen enten Køb eller Installer. Der udover er det også muligt at filtere mellem software kanaler så man kan vælge kun at vælge det der er gratis. Personligt hilser jeg introduktionen af betalings software velkommen, det har gjort det betydeligt lettere at købe og installere spil m.m. til Ubuntu. Dog kunne jeg godt tænke mig at der var en bog sektion så man ikke fik alle di magasiner med på program listen.

thj01 skrev:Jeg synes ikke det er at sprede malurt, når man forholder sig til en udvikling, som ingen af os har nogen som helst mulighed for at være fuldt ud oplyste i - og ingen mulighed har for at påvirke. For det kan jo godt være at man ikke bryder sig om udviklingen.

Følge man med i UDS, og andre fora hvor udviklerne planlægger, er det nu meget lidt der vil komme som en overaskelse, og har man nok tid at bruge på det kan man også få en indflydelse. Det er selføllige fint at have en holdning til udviklingen men jeg syndes det er desideret forkert at sige at de tivinger en til at benytte de nye valg af standart programmerne eller at Ubuntu ikke er åben/fri software længere. De tvinger jo ikke en til det mere eller mindre end de tvinger en til at bruge alle de ting man måtte være (har været?) glade for ved at bruge Ubuntu.
Stra
Indlæg: 3105
Tilmeldt: 16. jun 2007, 10:26
Geografisk sted: Ikast-Herning

Re: Unity eller klasisk

Indlæg af Stra »

Nordsig skrev:Efter 3 måneder har jeg vænnet mig til Unity. Det er fint nok at man kan trykke på Windows tasten og få en søgefunktion frem hvor man blot skriver navnet på hvad man skal bruge og klikker man på 2. ikon nederst kan man vælge at filtrer søgning og får derved de gamle kategorier grafik, kontor, spil mm. og derved finde hvad man skal bruge.
Man kan bruge tab-tasten til at komme derhen og piltasterne til at manøvre rundt mellem filene. Så undgår man musen
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10