Kan ikke afspille Youtube videoer

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
OVN
Geografisk sted: Thy

Kan ikke afspille Youtube videoer

Indlæg af OVN »

Et eller andet gør at jeg ikke kan afspille videoer på Youtube og lignende sider, jeg har kunnet men inden for de sidste 10-14 dage er ikke lykkedes at finde en varig løsning :( der er kun et sort felt der hvor videoen skulle køre.
Måske har jeg selv gjort et eller andet, men jeg kan ikke regne ud hvad det skulle være, der er ikke installeret nye programmer eller noget i den senere tid, Ubuntu 11.10 er fuldt opdateret, kan i komme med nogle forslag?
Jeg kan løse problemet kortvarig ved i Softwarecenter at klikke på Begrænsede suplerende programmer til Ubuntu. Der mangler nemlig en markering ved Udvidelses modul til Adobe Flash (flashplugin-installer) den skal være installeret for at kunne afspille videoer på nævnte sider, men den forsvinder igen efter kort tid og er altid væk efter genstart.
I Softwarekilder er der markeringer alle tænkelige steder.
Hvad gør jeg for at få en varig løsning?
laoshi
Redaktør
IRC nickname: laoshi
Geografisk sted: Vejle

Re: Kan ikke afspille Youtube videoer

Indlæg af laoshi »

"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"

(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)

http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi
OVN

Indlæg af OVN »

Tak den bliver afprøvet :) men jeg venter med at komme med kommentarer til en gang i morgen, når jeg ved om det løste problemet
OVN

Indlæg af OVN »

Desværre ikke en holdbar løsning endnu :( der var en flash player opdatering da jeg opdaterede i går, og så nu kørte det - troede jeg - det gjorde det resten af dagen, men efter en genstart skal jeg køre kommandoen i linket igen for at få vist flash film i Firefox som er den nyeste 10.0.1
OVN

Indlæg af OVN »

Nu køre det igen, efter opdateringen af flash og så køre koden i linket en gang mere har løst problemet, både lørdag, søndag og nu i dag kan jeg se filmklip på nettet igen, så jeg markerer tråden som løst.
Tak for hjælpen :D
OVN

Indlæg af OVN »

Ups jeg kludrede i det :( troede at der bare skulle klikkes på en tilfældig vinge knap og accepterede mit eget indlæg, jeg vil prøve at redde det ved at sige Stor tak til Laoshi det var ved brugerens indlæg jeg skulle have klikket, øv men så blev jeg lidt klogere igen i dag :D
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Skal gerne hjælpe dig med at blive klogere :-)
Du kan trykke fluebenet i toppen for at fjerne markeringen og her efter markere det korrekte indlæg.