fagtermer og omverdnens forventninger

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
BaeHat
Indlæg: 8
Tilmeldt: 4. dec 2008, 21:48

fagtermer og omverdnens forventninger

Indlæg af BaeHat »

For lidt tid siden, kom jeg sidlens ind i en samtale i køen i brugsen.
Hvad jeg hørte, inden jeg blandede mig, var det en snak om hvordan fagtermer blev forklaret med andre fagtermer, og hvor belastende det var at nærmest hele verdnen forventede at man kunne begå sig med de ting.
Da jeg også synes jeg havde et væsentligt bidrag til den snak brød jeg ind.
Jeg fortalte at det da også var for galt at man kunne læse i kogebogen at man skulle liere sovsen, og når man slog liere op, stod det forklaret med en anden fagterm, at det var det samme som at legere, slår man det op. bliver blandt andet brugt ord som at jævne, bullion og alt muligt andet.
Ydermere forklarede jeg om hvor svært det kunne være i en verden hvor alle forventede at man bare kunne lave mad, og hvordan andre kunne se meget ned på en, hvis man ikke kan finde ud af at lave mad.

Det viste sig at de 2 kvinder i køen ikke talte om madlavning, men om computer og it.
Pudsigt nok, viste det sig at de var ganske dobbeltmoralske. De forventede nemlig også at alle kunne lave mad, og så meget ned på dem der ikke kunne. Mens, de samtidigt var forargede over hvordan der kunne blive set ned på dem, når det kom til IT
Jønse

Re: fagtermer og omverdnens forventninger

Indlæg af Jønse »

Ja, vi lever i små indforståede enklaver :P :P