Hvordan for jeg dual monitor til at virke?

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
morfmir

Indlæg af morfmir »

Hej

Jeg har lige installeret ubuntu 7.10. Og det ser rigtig godt ud og virker fint. Men jeg har problemer med at få begge mine monitore til at virke.
Jeg har et nvidia 8600gt og to syncmaster 931bf tilsluttet.
Da jeg kørte installationen viste de samme billede, Og da installationen blev færdig gik den ene monitor ud og billedet bliver kun vist på den ene.
Hvis jeg hiver stikket ud til den skærm, og genstarter vises billedet på den anden. Så der er hul igennem på begge udgange. Problemet er at jeg gerne vil have dual monitor med extended desktop. Men under indstillingerne system->administration-> screen and graphics visse kun en skærm uanset om der er en eller begge skærme som er sat til. Secondary screen og extend... er ikke tilgængelig.

Hvad gør jeg?

Jeg er helt ny linix bruger så I må gerne være meget pædagogisk i forklaringen :-)

/Thomas
Artificial Intelligence
Geografisk sted: Køge

Indlæg af Artificial Intelligence »

Jeg har ikke nogen erfaring med dual screen, men prøv med;

Kode: Vælg alt

gksudo nvidia-settings
morfmir

Indlæg af morfmir »

Hej AI

Mange tak. Så kom jeg da lidt længere. Og fik den anden skærm til at virke også. Men det virker stadig ikke lige så godt som på windoze.
F.eks. når jeg afspiller en film og sætter den i full screen så bruger den begge skærme. Det samme gælder for åbne programmer når jeg maksimerer et program ryger det ud over begge skærme.
Som dual screen køre på win virker hver skærm for sig selv. Som det er nu med Ubuntu virker begge skærme som en stor virtuel skærm.
Det er meget bedre end ingen ting men jeg vil meget gerne have det til at virke ligesom jeg er vant til.

Så jeg håber der er en som har fået det til at virke som kan dele sin erfaring.

/Thomas
morfmir

Indlæg af morfmir »

Hej Ai

Nu har jeg fået det til at virke. Jeg legede rundt med screen indstillinger og med visuelle effekter. Og pludselig virkede det. Jeg er ikke desvære ikke helt klar over hvad det var jeg gjorde så det virkede.

/Thomas
Artificial Intelligence
Geografisk sted: Køge

Indlæg af Artificial Intelligence »

Kanon 8)