Hej Forum
Er der nogen, der kender lidt til browseren Midori?
Kan man "komme ind bag ved" ligesom i Firefox og sætte den op?
Jeg kunne godt tænke mig, at jeg kunne nøjes med et klik for at markere adressefeltet.
Vh
Karl
Midori
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Re: Midori
Jeg har ikke rigtig pillet i Midoris motorrum. Jeg tror det meste ligger i config-filen i denne mappe:
~/.config/midori
På den anden side, hvis du alligevel er på vej til at skrive en adresse (dvs. skal bruge hænderne på tastaturet) er det så ikke en omvej at føre hånden over musen eller touchpad'en? Er det ikke lettere at taste CTRL+L (dette markerer hele adressefeltet) eller CTRL+K for søgefeltet.
Læg i øvrigt mærke til at hvis du højreklikker i adressefeltet og vælger håndter søgemaskiner kan du ændre i søgemaskinerne og de dertilhørende shortcuts. Disse bruges, som du måske har erfaret, ved at foranstille den angivne keyword når du søger direkte fra adressefeltet. F.eks. søge på wikipedia efter lambda calculus gøre ved at skrive
~/.config/midori
På den anden side, hvis du alligevel er på vej til at skrive en adresse (dvs. skal bruge hænderne på tastaturet) er det så ikke en omvej at føre hånden over musen eller touchpad'en? Er det ikke lettere at taste CTRL+L (dette markerer hele adressefeltet) eller CTRL+K for søgefeltet.
Læg i øvrigt mærke til at hvis du højreklikker i adressefeltet og vælger håndter søgemaskiner kan du ændre i søgemaskinerne og de dertilhørende shortcuts. Disse bruges, som du måske har erfaret, ved at foranstille den angivne keyword når du søger direkte fra adressefeltet. F.eks. søge på wikipedia efter lambda calculus gøre ved at skrive
Kode: Vælg alt
wp lambda calculus
-
- Geografisk sted: Ryslinge, Fyn
Jo, det er langt lettere. Jeg kendte bare ikke lige den kombination. Og tak for de andre inputs. Det vil jeg kigge nærmere på.
Jeg er i øvrigt ret begejstret for Midori. Der er ting, den ikke kan, men den er godt nok hurtig.
Vh
Karl
Jeg er i øvrigt ret begejstret for Midori. Der er ting, den ikke kan, men den er godt nok hurtig.
Vh
Karl
Dell Ubuntu 24.04
-
- Redaktør
Helt enig med dig omkring Midoris fortræffeligheder.
Når man tænker på at det i vid udstrækning er en enkelt mands værk (plus det løse), er det godt nok imponerende. Det er i mine øjne også den browser der "falder bedst i" med resten af Gnome/Unity.
Flere tips her:
http://wiki.xfce.org/midori/faq
Når man tænker på at det i vid udstrækning er en enkelt mands værk (plus det løse), er det godt nok imponerende. Det er i mine øjne også den browser der "falder bedst i" med resten af Gnome/Unity.
Flere tips her:
http://wiki.xfce.org/midori/faq
-
Hej Zob
Hvordan tilføjer man genveje i det nye faneblad "Hurtigopkald"? Det er ikke lykkedes mig at finde ud af det.
Vh
Karl
Hvordan tilføjer man genveje i det nye faneblad "Hurtigopkald"? Det er ikke lykkedes mig at finde ud af det.
Vh
Karl
Dell Ubuntu 24.04
-
- Redaktør
Kommer den ikke af sig selv hvis du åbner et nyt faneblad, f.eks. med CTRL+T?
-
Jo, men det jeg ikke kan finde ud af er, hvordan man tilføjer genveje på siden. Der er plads til en række genveje og der står: "Klik for at tilføje en genvej". Men hvordan fungerer det?
Vh
Karl
Vh
Karl
Dell Ubuntu 24.04
-
Jeg fandt ud af det. Man kan tilføje en genvej til hurtigopkald ved at at højreklikke på en hjemmeside og vælge tilføj til hurtigopkald.
Vh
Karl
Vh
Karl
Dell Ubuntu 24.04