Hej!
Update manager fungerer ikke hvis ikke det køres som root (gksu update-manager fra en terminal).
Sådan er det sikkert også med system settings, som jeg ikke kan finde kommandoen til. Jeg kan nemlig heller ikke få et par af tingene der til at køre.
Jeg kører 11.10 med Unity.
Kan nogen hjælpe?
Køre programmer som root
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Re: Køre programmer som root
Hvorfor vil du køre update-manager som root ?
Men ellers kan du kører denne kommando:
Men ellers kan du kører denne kommando:
Kode: Vælg alt
sudo dpkg --configure -a && sudo apt-get autoremove && sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
Når jeg IKKE gør det kan jeg ikke installere opgraderinger. Der sker intet når jeg klikker på knappen.
Sådan bør det vel ikke være?
Sådan bør det vel ikke være?
Lubuntu
-
- Admin
Nej, men kør den kommando, og se om det hjælper på problemet.
-
Ok, tak. Nu er det hele jo opdateret, så jeg må lige vente og se om det virker når der kommer noget at opdatere.
Er det en geninstallering af update-manager jeg lige har lavet? Og vil det hjælpe på system settings?
Er det en geninstallering af update-manager jeg lige har lavet? Og vil det hjælpe på system settings?
Lubuntu
-
- Admin
Det er en sammensat kommando, som indeholder:
Søgning efter defekte systempakker
Oprydning af systemet
Opdatering og opgradering af systempakker
Jeg vil ikke love at det ændre på et evt problem i update-manager, men "sudo dpkg --configure -a" kan tit løse den slags småting.
Søgning efter defekte systempakker
sudo dpkg --configure -a
Oprydning af systemet
sudo apt-get autoremove
Opdatering og opgradering af systempakker
sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade
Jeg vil ikke love at det ændre på et evt problem i update-manager, men "sudo dpkg --configure -a" kan tit løse den slags småting.