hej igen
Jeg har et nyt problem.
I OpenOffice, tekstbehandling/regneark, er den "blå" linie i vinduerne med filnavnet og ikoner der bruges til at gøre vinduet mindre/støre og x-der lukker vinduet, forsvundet! Og det vil sige arket fylder hele siden og jeg kan ikke se hvad der ligger bag, og heller ikke gøre vinduet mindre.
Kan nogen hjælpe mig med at få den "blå" linie tilbage?
Håber det er til at forstå.
Jeg har afinstalleret/geninstalleret OpenOffice, uden at det hjalp.
Andre programmer har ikke det problem, kun OpenOffice.
håbefulde -Uffe
OpenOffice problem
-
- IRC nickname: How to be me
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: OpenOffice problem
Hm der er ikke normalt noget blåt, måske et tema du bruger? Hvis problemet stadig er aktuelt så prøv at tage et billed af det. Tjek også om du bare har fået sat vinduet i fuld skærm ctrl+shift+j
-
Så er jeg her igen.
Problemet er OpenOffice regneark, ikke tekstbehandling.
Jeg kan ikke tage et billed, da regnearket fylder hele skærmen. Ubuntus statuslinein (Programmer, Steder, System) er dækket af regnearket, det samme gælder Ubuntus statusline i bunden af skærmen. I regnearkets vindue, mangler den ”blå linie” med filens navn og ikonerne - □ x
Ej heller kan jeg bruge Ctrl+Shift+j eller F11. Jeg kan gå i Filer/afslut eller Ctrl+W for at lukke programmet.
Jeg kan altså ikke have to vinduer på skærmen samtidig, meget irriterende.
Moske jeg skal geninstallerer Ubuntu, jeg har jo prøvet med OpenOffice uden det hjalp
mvh Uffe
Problemet er OpenOffice regneark, ikke tekstbehandling.
Jeg kan ikke tage et billed, da regnearket fylder hele skærmen. Ubuntus statuslinein (Programmer, Steder, System) er dækket af regnearket, det samme gælder Ubuntus statusline i bunden af skærmen. I regnearkets vindue, mangler den ”blå linie” med filens navn og ikonerne - □ x
Ej heller kan jeg bruge Ctrl+Shift+j eller F11. Jeg kan gå i Filer/afslut eller Ctrl+W for at lukke programmet.
Jeg kan altså ikke have to vinduer på skærmen samtidig, meget irriterende.
Moske jeg skal geninstallerer Ubuntu, jeg har jo prøvet med OpenOffice uden det hjalp
mvh Uffe
-
- Redaktør
- IRC nickname: laoshi
- Geografisk sted: Vejle
Med <alt>+F8 kan du få lov til at ændre vindues-størrelsen - det er muligt at du skal gøre det hver gang du åbner et regneark (jeg har nu ikke problemet med LibreOffice - måske du bare skal skifte væk fra OpenOffice).
Ellers ligger der jo nok en conf-fil et eller andet sted, som fortæller hvor og hvor stort vinduet skal være når du lukker op.
Andre nyttige tastaturgenveje kan du se her
Ellers ligger der jo nok en conf-fil et eller andet sted, som fortæller hvor og hvor stort vinduet skal være når du lukker op.
Andre nyttige tastaturgenveje kan du se her
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"
(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)
http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"
(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)
http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Jeg tror at problemet er at du "bare" afinstallerede Ooo, og ikke slettede opsætningsfilerne i din hjemmemappe, før at du igen installerede Ooo. I din hjemmemappe er der en skjult mappe kaldet ".openoffice.org" (tryk Ctrl+h for at vise de skjulte filer).
Jeg vil foreslå at du:
*Sletter Ooo via softwarecenter
*Sletter den skjulte mappe
*Installere Ooo igen via softwarecenter
Jeg vil foreslå at du:
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Du burde stadig kunne tage et billed af skærmen ved at trykke på print screen på dit tastatur (nogle gange "prt sc"), i sidste ende kan du jo også bruge et kamera til at tage et billed af computeren.
Som nævnt er der normalt ikke en blå linje i Ubuntu, så jeg forstår stadig ikke præsis hvad det er der mangler.
Hvis de ovennævnte forslag ikke løser problemet kan du også prøve følgende:
Hold alt tasten ned og træk i vinduet.
Ubuntu 11.** kan du ændre størrelsen på vinduet med følgende tast ctrl+alt+ nummretasterne til højre på dit tastatur. Da du nævner det som OpenOffice vil jeg dog ikke tro du køre 11.** da det her er blevet skiftet til LibraOffice.
Som nævnt er der normalt ikke en blå linje i Ubuntu, så jeg forstår stadig ikke præsis hvad det er der mangler.
Hvis de ovennævnte forslag ikke løser problemet kan du også prøve følgende:
Hold alt tasten ned og træk i vinduet.
Ubuntu 11.** kan du ændre størrelsen på vinduet med følgende tast ctrl+alt+ nummretasterne til højre på dit tastatur. Da du nævner det som OpenOffice vil jeg dog ikke tro du køre 11.** da det her er blevet skiftet til LibraOffice.
-
Problemet er løst, jeg fyldte Christian's forslag:
Han skal have mange tak - Uffe
Han skal have mange tak - Uffe
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Det var da så lidt
Med venlig hilsen Christian