Langsom pc
-
Langsom pc
Hej
Min bærbare er blevet ret meget langsom efterhånden.
Hvad kan jeg gør? Nogle som kan hjælpe? (Jeg bruger Ubuntu den nye, vis det kan bruges til noget?)
Tak på forhånden!
Min bærbare er blevet ret meget langsom efterhånden.
Hvad kan jeg gør? Nogle som kan hjælpe? (Jeg bruger Ubuntu den nye, vis det kan bruges til noget?)
Tak på forhånden!
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Re: Langsom pc
Prøv at logge ud og logge ind i unity2d eller forsøg dig med xubuntu eller lubuntu hvis det skal være helt skrabet.
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Prøv at uddybe præcist hvad der er langsommere, så finder vi nok på noget
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
christian.arvai skrev:Prøv at uddybe præcist hvad der er langsommere, så finder vi nok på noget
Internettet er langsomt. Musik afspilleren er langsom , når jeg åbner den. Når jeg åbner en mappe tager det også lang tid før den åbner.
-
- Admin
Den skal jeg lige tænke over, men vi kan jo tage en hurtig oprydning/opdatering med det samme.
Gå ind i Programmer>Tilbehør>Terminal og indsæt følgende kommando:
Gå ind i Programmer>Tilbehør>Terminal og indsæt følgende kommando:
Kode: Vælg alt
sudo dpkg --configure -a && sudo apt-get autoremove && sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade
-
- Geografisk sted: Fredericia
Virker blæseren i din bærbare?
Hvis blæseren ikke virker, kan BIOS nedsætte hastigheden til det minimale - og det kan komme til at gå MEGET langsomt .
Du bliver nød til at skrive hvad in bærbare hedder - og modelnummer, version af Ubuntu og hvis du har tilsluttet andet udstyr.
Lige nu sker der det samme, som hvis du går ind til en bilmekaniker og siger andet end - min bil vil ikke køre - og det er altså ikke nok til at hjælpe noget som helst.
Hvis blæseren ikke virker, kan BIOS nedsætte hastigheden til det minimale - og det kan komme til at gå MEGET langsomt .
Du bliver nød til at skrive hvad in bærbare hedder - og modelnummer, version af Ubuntu og hvis du har tilsluttet andet udstyr.
Lige nu sker der det samme, som hvis du går ind til en bilmekaniker og siger andet end - min bil vil ikke køre - og det er altså ikke nok til at hjælpe noget som helst.
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html
Kører LTS udgaverne.
"It's always easy if you know how to do it."
Kører LTS udgaverne.
"It's always easy if you know how to do it."
-
Hej
System Monitor har været løsningen for mig.
Der er 4 faneblade...
Tredie faneblad viste...
CPU history hvor jeg f.eks kunne se at CPUen hele tiden kørte mellem 80 og 100%
Andet faneblad viste...
Processes
Så var det en smal sag at se hvilken process der belastede
Et eksempel....
Gmail notifier tog 60-80%
Lukkede den ned (højreklik med musen) og PCen kørte igen fortrindeligt.
Slettede og reinstallerede Notifier og problemet var løst.
Jeg beklager... men min løsning indeholder jo ingen smarte/seje kommandoer i terminal.
System Monitor har været løsningen for mig.
Der er 4 faneblade...
Tredie faneblad viste...
CPU history hvor jeg f.eks kunne se at CPUen hele tiden kørte mellem 80 og 100%
Andet faneblad viste...
Processes
Så var det en smal sag at se hvilken process der belastede
Et eksempel....
Gmail notifier tog 60-80%
Lukkede den ned (højreklik med musen) og PCen kørte igen fortrindeligt.
Slettede og reinstallerede Notifier og problemet var løst.
Jeg beklager... men min løsning indeholder jo ingen smarte/seje kommandoer i terminal.
Ubuntu Mate patron. Be a full Ubuntu MATE community member by helping to grow and sustain it.
Check... http://ubuntu-mate.org/blog/
and - please - note, that Ubuntu MATE 17.04 (in Beta). It is by now running both 32 and 64 bit arkitecture and on the Raspberry Pi 2 (ARMv7 proc.)
Check... https://ubuntu-mate.community/latest
Check... http://ubuntu-mate.org/blog/
and - please - note, that Ubuntu MATE 17.04 (in Beta). It is by now running both 32 and 64 bit arkitecture and on the Raspberry Pi 2 (ARMv7 proc.)
Check... https://ubuntu-mate.community/latest
-
christian.arvai skrev:Den skal jeg lige tænke over, men vi kan jo tage en hurtig oprydning/opdatering med det samme.
Gå ind i Programmer>Tilbehør>Terminal og indsæt følgende kommando:Kode: Vælg alt
sudo dpkg --configure -a && sudo apt-get autoremove && sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade
når jeg indsætter koden og trykker inter beder den om min kode, men kan ikke skrive koden. Jeg har også prøvet at skrive den et andet sted og kopier den og indsæt, men det virker hellere ikke.
-
- IRC nickname: How to be me
Du skal bare skrive din kode (den kan ikke ses i terminalen) og trykke enter.
Når lejligheden byder sig.
-
- Admin
Beklager meget. Der var jeg lige kort nok i forklaringen, men her er link til afsnittet i FAQ https://ubuntudanmark.dk/blog/artikler/2012/01/04/ubuntu-faq-ofte-stillede-sporgsmal/#47 , hvor det med koden også er beskrevet.
-
- Admin
- IRC nickname: nicky
- Geografisk sted: 192.168.20.42
Måske det også er værd at se på resultatet af
Du skal bare åbne en terminal, kopiere koden ind og trykke enter og så kopiere resultatet ind her på forum.
uptime viser hvor hårdt computeren har været presset de sidste 15 minutter, og hvor længe den har været tændt. free -m viser hvor meget ram der er brugt her og nu, kontra den mængde der er til rådighed.
uptime && free -m
Du skal bare åbne en terminal, kopiere koden ind og trykke enter og så kopiere resultatet ind her på forum.
uptime viser hvor hårdt computeren har været presset de sidste 15 minutter, og hvor længe den har været tændt. free -m viser hvor meget ram der er brugt her og nu, kontra den mængde der er til rådighed.
-
Hej igen
den er faktisk ikke langsom længere. hvad der er sket ved jeg faktisk ikk :S
Men 1000 tak hjælpen!!
den er faktisk ikke langsom længere. hvad der er sket ved jeg faktisk ikk :S
Men 1000 tak hjælpen!!
Senest rettet af mee17 23. jan 2012, 20:53, rettet i alt 2 gange.
-
- Admin
Fik du kørt:
?
Ellers kan du lige fyrer den af med det samme.
?
Ellers kan du lige fyrer den af med det samme.