Dyrker nørder motion ?

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
Finn Bjerke
Indlæg: 1962
Tilmeldt: 7. sep 2009, 23:33
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Re: Dyrker nørder motion ?

Indlæg af Finn Bjerke »

Her er så 3 minutter med den sport jeg elsker (kitesurf) dog i sin noget vilde (og farlige) udgave:

http://www.youtube.com/watch?v=m8V2Wrge8c0
Kardemommeloven er en god ting.
AJenbo
Admin
Indlæg: 20862
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Dyrker nørder motion ?

Indlæg af AJenbo »

christian.arvai skrev:Men ideen er da god nok, så hvis der skulle være en løber iblandt os, kunne det da være ret sjovt, hvis vedkommende stillede op med en Ubuntu t-shirt til marathonløbet 8-)

Hmm det lyder da meget friskt.
zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Dyrker nørder motion ?

Indlæg af zob »

I sydesalter min samvittighed.
Finn Bjerke
Indlæg: 1962
Tilmeldt: 7. sep 2009, 23:33
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Re: Dyrker nørder motion ?

Indlæg af Finn Bjerke »

Zob nøjes med hjernegymnastik ?
Kardemommeloven er en god ting.
zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Dyrker nørder motion ?

Indlæg af zob »

Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
Indlæg: 3652
Tilmeldt: 5. mar 2010, 19:58
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Re: Dyrker nørder motion ?

Indlæg af NickyThomassen »

Jeg kommer lige fra træning :)

Jeg har et "multi pass" til et familie-ejet fitness center kun 10 minutters gang herfra, og der er altid hyggeligt og gang i den dernede. Også meditere jeg, men hvor jeg træner 3 gange om ugen, bliver meditationen ofte kun 1-2 gange om ugen.

Men for søren da, jeg har lagt træningsprogrammet om, og det kan virkelig mærkes nu, når man kommer hjem og får slappet af!
Jønse

Re: Dyrker nørder motion ?

Indlæg af Jønse »

christian.arvai skrev:Hvis man spørger folk, om hvad de tror at computer-folket dyrker af motion, vil mange nok svare "absolut intet". Nu har jeg jo været med herinde i snart 4 år, så jeg ved at dette ikke er tilfælde, og at der dyrkes mange forskelllige sportsgrene. Derfor kunne det være sjovt at få gang i denne tråd, hvor at vi kan få aflivet den opfattelse af os "nørder".


Jeg håber at denne "lettere provokerende" overskift får folk frem i stolen, og hvis i har energien til det, kan i jo evt. lige tage 25 armbøjninger, før at i svare på dette indlæg ;)

Fra Wikipedia:
"I modsætning til eksempelvis "entusiast", bruges "nørd" ofte nedsættende." :P
jeg er slet ikke nørd, bare entusiastisk. :D
Ja, jeg motionerer på min cykel. Ca. 4000 km årligt. :oops:
Brugeravatar
Kurt Christensen
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 12. feb 2011, 13:22
IRC nickname: How to be me

Re: Dyrker nørder motion ?

Indlæg af Kurt Christensen »

går næsten 1 time med hunden hver dag cykler lidt og besøger et træningscenter jævnligt :)
Når lejligheden byder sig.
zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Dyrker nørder motion ?

Indlæg af zob »

Jeg er bange for at dem der ikke motionerer ikke skriver i tråden. Jeg kan da ikke være den eneste!?
Det var tider da jeg var cykelbud og nåede de 20.000 km om året...
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Dyrker nørder motion ?

Indlæg af Christian.Arvai »

Det er da klart at folk bliver skræmt væk af en tråd om "motion" - Jeg er totalt smadret i dag, mine hænder ryster som en gammel mand, og jeg er øm alle vegne fra hænderne og ned til fødderne ... Men det er alligevel en behagelig fornemmelse bagefter.


PS : Giv mig lige 6 mdr. mere, så er jeg i bedre form, end da jeg var 20 8-)
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
laoshi
Redaktør
Indlæg: 5515
Tilmeldt: 26. apr 2008, 20:52
IRC nickname: laoshi
Geografisk sted: Vejle

Re: Dyrker nørder motion ?

Indlæg af laoshi »

zob skrev:Jeg er bange for at dem der ikke motionerer ikke skriver i tråden. Jeg kan da ikke være den eneste!?
Det var tider da jeg var cykelbud og nåede de 20.000 km om året...


Der er selvfølgelig en vis bias.
1. Hvis: du mener det er et teoretisk spørgsmål uden personlig relevans, så svarer du måske.
2. Hvis: du mener du er en nørd og dyrker motion, så svarer du måske.
3. Hvis: du mener du er en nørd, men ikke dyrker motion, så svarer du måske ikke.
4. Hvis: du ikke mener du er en nørd, men dyrker motion, så svarer du givetvis ikke.
5. Hvis: du ikke mener du er en nørd, men dyrker motion, så svarer du ikke - se dog pkt. 1.
Endelig er det jo kun de brugere af forum, som lige kigger forbi, der har mulighed for at svare.

Så noget fuldt dækkende svar på christians spørgsmål får vi nok ikke i denne tråd.

Men det ville da være fint om vi fik flere svar som dit!

Så kom bare på banen, alle I nørder som ikke (med eller uden dårlig samvittighed) dyrker motion - og fortæl gerne hvorfor! Og selvfølgelig vil vi også stadig gerne høre om alle nørder/entusiaster som dyrker en eller anden form for motion.
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"

(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)

http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi
Blfriis
Indlæg: 445
Tilmeldt: 3. nov 2009, 10:50
IRC nickname: blfriis
Geografisk sted: Randers

Re: Dyrker nørder motion ?

Indlæg af Blfriis »

Ja jeg er nok typen der er lidt splittet hvad angår motion, efter en arbejdsulykke i 1999 har jeg været afhængig af 2 krykker,så maraton løber bliver jeg nok aldrig.Men fra april til november cykler jeg dagligt på den 3 hjulede ca 5km frem og 5 tilbage, ned i vores lille kolonihave,og der er jo også en del have arbejde så det giver vel også lidt.Men i vinter perioden er det nok noget begrænset, hvad det bliver til af motion.
Ubuntu 15.04 Unity og ZorinOS 9 Ultimate http://zorin-os.dk/index.php
lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Dyrker nørder motion ?

Indlæg af lath »

Vi skal lige have 1 ting på plads: Jeg er en geek og ikke en nørd. (Find selv ud af forskellen.)

Nå, men jeg er en doven hund, og laver ikke planlagt motion, som det eneste formål- det gider jeg ganske enkelt ikke! - især ikke løb.
Helt sandt er det måske ikke - det med ingen motion, for når det er godt vejr cykler jeg, for jeg elsker at cykle - når det altså er godt vejr, men det har stadig et eller andet formål. Fotografering et bestemt sted f.eks.

Når jeg ikke cykler lægger jeg noget bevægelse ind i dagligdagen ind i min transport (altid kun gang).
Lige nu går jeg i mellem Vejle Sygehus til Vejle Banegård (ikke trinbrættet ved Vejle Sygehus). Det er vel omkring 1/2 time om dagen i alt.

Motion fik jeg betydeligt mere af da jeg var i IT driften - det blev vel til en 12 km på løbehjul i kælderen under Vejle sygehus - hver hverdag, som en del af arbejdet.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
buddig
Indlæg: 746
Tilmeldt: 18. maj 2011, 21:54
Geografisk sted: Ugelbølle ved Aarhus

Re: Dyrker nørder motion ?

Indlæg af buddig »

christian.arvai skrev:...Jeg håber at denne "lettere provokerende" overskift får folk frem i stolen, og hvis i har energien til det, kan i jo evt. lige tage 25 armbøjninger, før at i svare på dette indlæg ;)

Skal det være på 1 arm? :)
http://www.youtube.com/watch?v=Qnn3S7WW4EI

Jeg har trænet med vægte i mere end 25 år, og det er stadig er en af mine helt store interesser,
så jeg træner næsten hver dag,
På arbejde har vi et godt motionscenter, og hjemme har jeg også vægte osv. så jeg trænet begge steder.
Computer og webdesign er en anden stor interesse, derfor lavede jeg www.kagearm.com
Billede
Henning
Senest rettet af buddig 19. jan 2012, 21:41, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Dyrker nørder motion ?

Indlæg af Christian.Arvai »

Super flot :D
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing