Backup på netværksharddisk for dummies

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
tueholt

Backup på netværksharddisk for dummies

Indlæg af tueholt »

Hej

Jeg bruger backupprogrammet Déjá Dub. Men jeg kan ikke finde ud af at finde min WD MyBook live i programmet. Jeg har kigget lidt i andre tråde og guides, men alt det der haløj med scripts og underlige sager det kan jeg ikke finde ud af.

Er der nogen der kan forklare hvordan almindelige mennesker får sat ubuntu op til at lave daglig eller ugentlig backup på min netværksharddisk? Jeg kører version 11.4 hvis det betyder noget..

Med venlig hilsen
Tue - Som egentlig ikke synes at ubuntu er helt så brugervenligt som det giver sig ud for.
tueholt

Re: Backup på netværksharddisk for dummies

Indlæg af tueholt »

Så fandt jeg faktisk selv ud af det. Jeg gik ind i egenskaber for den mappe på netværksdrevet, og kopierede Stien (sted). I Dejadub valgte jeg at den skulle gemme min backup i "Custom Folder" og indsatte stien i URL. Og nu sikkerhedskopierer den på livet løs. Så det ser ud som om at det virker, uden alle mulige spøjse ninja tricks.
Jeg er ikke sikker, men jeg tror også at jeg på et tidspunkt var inde på netværksdrevet og montere den folder som jeg skulle bruge. Ikonet ser i hvert tilfælde også anderledes ud nu.

Med venlig hilsen Tue
zob
Redaktør
Geografisk sted: København

Indlæg af zob »

Læg mærke til at deja-dup endnu ikke har den funktionalitet der lader dig genskabe enkelte filer. Du kan udelukkende genskabe det hele igen. Sådan var det i hvert fald sidst jeg tjekkede op på det. Måske er den blevet opgraderet.
tueholt

Indlæg af tueholt »

OK, hvad skal man så ellers bruge?

Mvh Tue