Brænde undertekster?

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
ardimon

Brænde undertekster?

Indlæg af ardimon »

Hej

Jeg har en dvd film som jeg har købt. Der er ikke engelske undertekster på den. Derfor har jeg rippet den til en AVI fil. Jeg har fundet Danske undertekster på nettet.
Findes det et program som kan brænde avi filer sammen med underteksterne på dvd?
Volle
Geografisk sted: Odense

Re: Brænde undertekster?

Indlæg af Volle »

ardimon skrev:Hej

Jeg har en dvd film som jeg har købt. Der er ikke engelske undertekster på den. Derfor har jeg rippet den til en AVI fil. Jeg har fundet Danske undertekster på nettet.
Findes det et program som kan brænde avi filer sammen med underteksterne på dvd?

Hej Jeg har tidligere rodet en del med film, men kan ikke huske det hele.
Men....

Hvis du har en avi som hedder f.eks 1.avi
og du vil have din afspiller til at vise teksten automatisk, så skal din tekstfil hedde f.eks 1.srt altså det samme som filmen blot med det rigtige filformat i endelsen. læg de 2 filer i samme mappe og din afspiller finder selv ud af det.

Hvis du bare skal have din avi og tekst på en skive. så brænd dem på som en datadisc.

Hvis du skal have lagt teksten PÅ filmen, er det straks et større redigeringsarbejde, du skal finde flere programmer til det. kig evt. her: http://divxstation.com/software.asp

Hvis du skal have lagt teksten på din avi og derefter kovertere til dvd-format, bliver det en meget foringet kvalitet du får.

Håber det kan hjælpe dig lidt på vej.
Mvh Volle
Hardy Heron 8.04 - Compiz Fusion på Zepto 6214
ardimon

Brænde undertekster?

Indlæg af ardimon »

Mange tak. Det vil jeg lige kigge på.
tbresson

Brænde undertekster?

Indlæg af tbresson »

På Windows findes der er filter i VirtualDub som kan indsætte tekst oven på billedet. Avidemux som minder meget om VirtualDub har måske dette?