Mint overtager førerpositionen

Nyheder om Open Source, Ubuntu, andre distributioner og meget mere.
thj01
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 21. nov 2006, 10:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: Mint overtager førerpositionen

Indlæg af thj01 »

PS.

Et godt mål for, hvor "godt" Mint tager førerposition kan jo også ses i antallet af brugerer fra Ubuntudanmark der reelt set skifter distro. Og her ser Mint ud til at klare sig ret dårligt.

Kan der laves afstemninger på dette fora?
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."
Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
Indlæg: 3652
Tilmeldt: 5. mar 2010, 19:58
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Re: Mint overtager førerpositionen

Indlæg af NickyThomassen »

thj01 skrev:Kan der laves afstemninger på dette fora?

Det tog lidt tid at finde svaret, og så er det ikke engang et ja/nej svar.

Ja, der kan godt lave afstemninger, men kun af redaktører og administratorer (mods & admins). Hvis du laver en skitse af det du gerne vil have stemt om, så tror jeg ikke at det er et problem at jeg udgiver det.
Kappa
Indlæg: 344
Tilmeldt: 18. sep 2011, 13:51
Geografisk sted: silkeborg

Re: Mint overtager førerpositionen

Indlæg af Kappa »

Er der ikke nogle andre sjove ting, der kunne laves nogle afstemninger om? For det ville da virkelig være nogle givende initiativer.
Linux - The way it was meant to be.

Med venlig hilsen
Steen
Finn Bjerke
Indlæg: 1962
Tilmeldt: 7. sep 2009, 23:33
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Re: Mint overtager førerpositionen

Indlæg af Finn Bjerke »

Jeg syns vi skal stemme om der skal være afstemninger !

Hvad angår Mint så er ordet "førerposition" velvalgt men jeg bliver lidt mismodig over al den sportsmetaforik, for mig er Ubuntu-ånden ikke kun at tale pænt (om f.eks Windows) nej det er den genuine hjælpsomhed og det ikke-kommercielle, hvis det også findes i Mint så er det jo fint. Hvad angår hjælpsomhed er dette forum helt enestående og jeg vil varmt takke for mange gode tips og trix. Jeg håber at flest mulig bliver ombord på det hyggelige lille Ubuntu-skib. Vi har sejlet langt og haft det morsomt !

Jeg har vænnet mig til Ubuntus nye bruger-interface og "look" og glæder mig over at jeg bruger musen sjældnere. Jeg tror at tastegenveje og touchscreen er fremtiden, vi får se. Overdrevent musebrug tror jeg kan lede til muse-skader og andre dårligdomme
Kardemommeloven er en god ting.