Hey
Min ene computer (en IBM thinkpad t61 med ubuntu karmic koala) er i udu og trænger kraftigt til en formatering. Men inden skal alle mine dokumenter sikkerhedskopieres til min eksterne harddisk. Problemet er at ingen af mine genveje til dokumenter/ c-drevet generelt virker. jeg har prøvet at downloade et filhåndteringsprogram for at få adgang på den vis, men computeren er ude af stand til at downloade hjælpeprogrammer (der kommer en fejlmeddelelse, når man har downloadet en vis procentdel af programmet). Uden at være den store computer ekspert tænker jeg mig, at eneste mulighed for at få adgang for at flytte dokumentmapperne til min eksterne harddisk er gennem terminalen og mit spørgsmål er så hvordan man gør det, hvilken kode skal jeg benytte?
Er der andre forslag til hvordan jeg kan åbne dokumentmapper som jeg ikke har tænkt på?
Dokumenterne er ubeskadiget, jeg kan åbne dem ved at benytte søge-funktionen, men med den kan man jo kun åbne enkeltstående dokumenter og ikke hele mapper!
På forhånd mange mange tak
Genveje til mapper virker ikke
-
- IRC nickname: Pater
- Geografisk sted: Gentofte, DK
Genveje til mapper virker ikke
Med Venlig Hilsener
Peter Huggler
Peter Huggler
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Re: Genveje til mapper virker ikke
Hvis du alligevel skal installere en ny Ubuntu, kan du jo bruge livecd'en til at kopiere filerne med, det plejer at virke uden problemer.
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
- IRC nickname: Pater
- Geografisk sted: Gentofte, DK
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Re: Genveje til mapper virker ikke
Det var så lidt
Med venlig hilsen Christian