sudo rfkill unblock all ; sudo iwconfig wlan0 txpower auto
Hjalp heller ikke. Det den gør er at spørge om password til (som jeg ved er tastet rigtigt) nettet, derefter ser det ud til den prøver at forbinde, men kommer op med boksen om password igen. Når jeg trykker close siger den så disconnected.
Tak for hjælpen indtil videre i hvert fald håber problemet kan løses
har ikke prøvet med kabel i den computer før. men ja det trådløse har virket i ubuntu tidligere. Har bare haft ubuntu fjernet og har lige installeret det igen.. Sidste gang startede jeg med 10.04 og opgraderede til 10.10 . denne gang startede jeg direkte med 10.10.. ved ik om det har noget sige?
ja det kunne godt lyde sådan. men det virkede jo også fint efter jeg opgraderede fra 10.04 til 10.10 sidste gang . forskellen er bare at jeg denne gang startede med at installerer 10.10 uden først at have 10.04
Har du ellers fundet ud af andre potentielle løsninger? kunne selvfølgelig slette min partition, installerer 10.04 og derefter opgraderer til 10.10, men det er jeg helst fri for
Jeg er "strandet" lidt på spørgsmålet. Så jeg satser på at her er nogle herinde, der er bedre til emnet end jeg er, der kan hjælpe dig videre. Ellers må vi overveje metoden med at installere 10.04 (Jeg er selv på 10.04 på min ene pc).
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Jeg fik det til at virke ved at slette, installer 10.04 og opdaterer til 10.10. Men nu kan jeg ikke boot op i windows, heller ikke i fejlsikret. Nogen ide om hvordan det kan være og hvordan det kan løses? Vil stadig gerne have Windows ved siden af ubuntu