I kender nok kommandoen i forvejen :
Kode: Vælg alt
sudo apt-get install -y pastebinit ; lsb_release -a > ~/netinfo && uname -a >> ~/netinfo && lspci >> ~/netinfo && lsusb >> ~/netinfo && sudo lshw -C Network >> ~/netinfo && >> ~/netinfo && ifconfig >> ~/netinfo && sudo iwconfig >> ~/netinfo && nm-tool >> ~/netinfo && apt-cache policy usb-modeswitch-data >> ~/netinfo && apt-cache show usb-modeswitch-data >> ~/netinfo && apt-cache policy usb-modeswitch >> ~/netinfo && apt-cache show usb-modeswitch >> ~/netinfo && apt-cache policy network-manager >> ~/netinfo && apt-cache show network-manager >> ~/netinfo && rfkill list >> ~/netinfo && sudo lsmod >> ~/netinfo && sudo iwlist scan >> ~/netinfo && pastebinit -b http://paste.ubuntu.com ~/netinfo
Og den er sådan set perfekt til at skaffe info. Men jeg (og andre som jeg har snakket med) syntes at den er noget ugennemskuelig, både for den som skal bruge den, og dem som skal tygge sig igennem alle linjerne, for at finde de brugbare specs. (supportere)
Min ide er at vi skal lavet input i kommandoen, sådan at den skriver en lille kort beskrivelse, med ind i teksten som skal sendes på Ubuntu pastebin. Jeg har ikke lige fået tid til at finde ud af hvordan det skal laves, og jeg skal desuden have hjælp til at beskrive de enkelte kommandoer, så opgaven er vel "lidt her hen af" :
Kode: Vælg alt
sudo apt-get install -y pastebinit ; <DETTE SKAL SKRIVES MED IND SOM FORKLARING PÅ DEN EFTERFØLGENDE KOMMANDO TIL NETINFO> && lsb_release -a > ~/netinfo && <DETTE SKAL SKRIVES MED IND SOM FORKLARING PÅ DEN EFTERFØLGENDE KOMMANDO TIL NETINFO> && ect. ect. ect.
Så jeg mangler metoden til at skrive ind, samt at vi starter fra en ende af, og laver en beskrivelse til hver del af kommandoen.
PS : Jeg ved godt at den bliver meget lang, men den er i forvejen så lang at man kun kan copy/paste med den, så det bliver ikke værre af den grund