Hej.
Jeg bruger en lille 2Gb pendrive med eeebuntu Live persistence til at besøge banken..........virker fint.
Den kører med kabel til internettet.
Det er en bærbar Zepto comp.
Jeg har prøvet at lave sådan en pendrive til en af mine venner men den fujisu-Siemens vil ikke gå på nettet
via trådløs forbindelse, så jeg prøver at finde en anden løsning.
Installation af ubuntu 10.4 på en 8 GB pen i virtualbox (den fra oracle), men hverken min eller den anden
vil gå trådløst på nettet. Begge maskiner går på nettet trådløst i windows miljø - Vista / win7.
Begge maskiner går på nettet med kabel fra den vituale box.
Vs - wubi .................er det lige så sikkert med wubi når der skal bankbesøges og vil den være nemmere at tilslutte det trådløse net.
Virtuelbox vs Wubi med trådløs forbindelse
-
- Geografisk sted: Smørum
Virtuelbox vs Wubi med trådløs forbindelse
Rigtige mænd tager ikke backup.
-
Re: Virtuelbox vs Wubi med trådløs forbindelse
Undskyld forstyrrelsen.................nu gik den selv på nettet via trådløs.
Nu må jeg prøve den anden maskine..................men stadig ville det være rart at vide lidt om wubi og sikkerhed i banken.
Nu må jeg prøve den anden maskine..................men stadig ville det være rart at vide lidt om wubi og sikkerhed i banken.
-
- Geografisk sted: Ikast-Herning
Mig bekendt er sikkerheden den samme.
Du kører Ubuntu i en virtuel maskine (wubi) på windows, og ligesåvel, som virus ikke virker her, må sikkerheden vel være den samme.
Du kører Ubuntu i en virtuel maskine (wubi) på windows, og ligesåvel, som virus ikke virker her, må sikkerheden vel være den samme.
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
-
Ok så prøver jeg den wubi.
Der skal også klikkes mange gange på vej ind til boxen. Og ruden kan åbenbart ikke blive så stor.
Ps. så var det " auto etho " som skulle aktiveres med et klik, foruden netværksnøglen og ssid navnet.
Der skal også klikkes mange gange på vej ind til boxen. Og ruden kan åbenbart ikke blive så stor.
Ps. så var det " auto etho " som skulle aktiveres med et klik, foruden netværksnøglen og ssid navnet.
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Wubi er ikke en virtuel maskine, det er blot en installation i en fil på en windows parttion, selve systemet høre på den faktiske maskine, og er der ved mere sikkert end en virtuel maskine hvor der teoretisk kunne være noget Windows virus kørende som overvågede netværks trafiken.
-
Altså AJenbo - wubi er så den sikreste måde, at gå i banken - lige med undtagelse at installere eller boote direkte med en USB pen / harddisk, som jeg hidtil har gjort.
-
- Admin
-
-
Det kører jo fint med wubi, og jeg skal ikke vente på musebevægelserne, som i virtual miljø.
Men inden jeg installerer på en anden maskine, må jeg lige høre om den kan pilles ud igen, uden at windows går ned.
Det er en af mine venners kones computer, og jeg skulle nødig blive upopulær, grundet min "hjælp" til bankbesøg.
Men inden jeg installerer på en anden maskine, må jeg lige høre om den kan pilles ud igen, uden at windows går ned.
Det er en af mine venners kones computer, og jeg skulle nødig blive upopulær, grundet min "hjælp" til bankbesøg.
-
Jeg fandt denne wubi uninstaller
https://wiki.ubuntu.com/WubiGuide?action=AttachFile&do=view&target=Uninstall-Ubuntu.exe
Som er afprøvet på min egen maskine.
Men wubi / ubuntu 10.4 skal lige ind igen og testes mere.
Det kører noget friskere på den indbyggede harddisk.
Ps. nu mangler jeg bare at finde en lille ubuntu der ikke fylder så meget men stadig at kunne komme på nettet trådløst uden de store problemer.
https://wiki.ubuntu.com/WubiGuide?action=AttachFile&do=view&target=Uninstall-Ubuntu.exe
Som er afprøvet på min egen maskine.
Men wubi / ubuntu 10.4 skal lige ind igen og testes mere.
Det kører noget friskere på den indbyggede harddisk.
Ps. nu mangler jeg bare at finde en lille ubuntu der ikke fylder så meget men stadig at kunne komme på nettet trådløst uden de store problemer.
-
- Admin
Hele ideen med Wubi er at det er let at fjerne igen. Det gør du bar fra Fjern programmer i Windows, der er ikke brug for at hente noget ekstra for at gøre det.
Du nævner at det køre bedre fra den indbygget harddisk, men Wubi læser/skriver ikke direkte til harddisken men en fil på Windows partitionen. Det gør at læsning og skrivning vil være lidt langsommere end ved en egentlig installation.
Du nævner at det køre bedre fra den indbygget harddisk, men Wubi læser/skriver ikke direkte til harddisken men en fil på Windows partitionen. Det gør at læsning og skrivning vil være lidt langsommere end ved en egentlig installation.
-
Jow - men det er hurtigere end virtual box hvor musen hold pauser.
Og hurtigere end med installation eller Live fra en USB pendrive.
Og lidt hurtigere end fra USB harddisk.
Ja - min installation direkte og alene på indbygget harddisk er da hurtigst, selvom det er på en ældre comp.
Og hurtigere end med installation eller Live fra en USB pendrive.
Og lidt hurtigere end fra USB harddisk.
Ja - min installation direkte og alene på indbygget harddisk er da hurtigst, selvom det er på en ældre comp.
-
Jeg glemte lige.
Hele denne seance er, at give en af mine venners kone mulighed for, at "gå sikkert i banken" og alligevel fortsætte med sin windows som hun plejer.
Hele denne seance er, at give en af mine venners kone mulighed for, at "gå sikkert i banken" og alligevel fortsætte med sin windows som hun plejer.