Menuer i Firefox/Thunderbird

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Allan_DK
Geografisk sted: Solbjerg / Århus

Menuer i Firefox/Thunderbird

Indlæg af Allan_DK »

Har jævnligt/dagligt et problem med at jeg pludselig ikke kan vælge de forskellige underpunkter i en menu. Efter ½ til 1 times brug af FF/TB sker der det at jeg fint kan vælge en menu og den lukker op og viser alle underpunkterne i boksen, men lige så snart jeg rykker curseren ned til et punkt forsvinder boksen. Det samme sker i adresselinien, hvor jeg normalt kun behøver at skrive det første bogstav i et link før den foreslår det ene eller andet, men nu ikke foreslår noget og jeg skal skrive hele adressen.

Efter genstart af FF/TB virker det hele igen - i et stykke tid. Problemet bestod også før jeg for 2 uger siden opdaterede til seneste version af FF/TB.

Nogen idéer til løsning :?:
Mange hilsner
Allan
Ubuntu 10.04 LTS Lucid Lynx

If You always do what You always have done - You always get what You always have got
poulb

Re: Menuer i Firefox/Thunderbird

Indlæg af poulb »

Allan_DK skrev:Har jævnligt/dagligt et problem med at jeg pludselig ikke kan vælge de forskellige underpunkter i en menu. Efter ½ til 1 times brug af FF/TB sker der det at jeg fint kan vælge en menu og den lukker op og viser alle underpunkterne i boksen, men lige så snart jeg rykker curseren ned til et punkt forsvinder boksen. Det samme sker i adresselinien, hvor jeg normalt kun behøver at skrive det første bogstav i et link før den foreslår det ene eller andet, men nu ikke foreslår noget og jeg skal skrive hele adressen.

Efter genstart af FF/TB virker det hele igen - i et stykke tid. Problemet bestod også før jeg for 2 uger siden opdaterede til seneste version af FF/TB.

Nogen idéer til løsning :?:

Meget - meget - mystisk ;)

Hvis du ikke vil miste noget...
Så kan du tage backup ved at kopiere hele folderen "/home/ditID/.firefox" til et andet sted. Alle extensions og opsætninger etc... ligger under dette subdir. Reetabler om nødvendigt senere ved at kopiere den anden vej.

Derefter slet ".firefox" folderen og genstart Firefox.
Test
Installer dine extensions en efter en og test løbende efter fejlen.
Test
Al den stund, at jeg ikke før har hørt om eller oplevet din beskrevne fejl, tror jeg at et eller andet er gået galt i din installation - uden at jeg dog kan være konkret.

Ellers send os listen over dine extensions. Jeg tror det er der vi skal søge.

Senere evn. tilsvarende for Thunderbird.

I øvrigt er jeg helt uforstående overfor at fejlen viser sig samtidig og på samme måde i både Firefox og Thunderbird.

Lad os høre hvad du erfarer.

vh
Poul
Ubuntu Mate patron. Be a full Ubuntu MATE community member by helping to grow and sustain it.
Check... http://ubuntu-mate.org/blog/
and - please - note, that Ubuntu MATE 17.04 (in Beta). It is by now running both 32 and 64 bit arkitecture and on the Raspberry Pi 2 (ARMv7 proc.)
Check... https://ubuntu-mate.community/latest
Stra
Geografisk sted: Ikast-Herning

Indlæg af Stra »

Har nøjagtig samme oplevelse med Firefox. :(

Ligeledes har jeg afinstalleret firefox-globalmenu, da jeg med den aktiveret, ikke kan anvende bogmærker, som jeg gerne vil. (Alt+B virker, men vil jeg ned til et bogmærke ved at trykke forbogstavet, sker der ingen ting, når globalmenu er aktiveret)
Senest rettet af Stra 13. dec 2011, 20:16, rettet i alt 1 gang.
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
Allan_DK
Geografisk sted: Solbjerg / Århus

Indlæg af Allan_DK »

Har endnu ikke haft tid til at teste jf. poulb's indlæg, men opdagede at der i en mappe under .mozilla/firefox kom en "lock" -fil ved opstart af firefox. Filen kan sagtens slettes uden der iøvrigt sker noget det. Men når problemet med menuerne efter et stykke tid kommer, og pågældende fil slettes, virker det hele fint igen. Ved genstart af firefox dukker filen op igen. Har lavet et screendump af filen

http://imageshack.dk//viewimage.php?file=/imagesfree/eGm01913.png

EDIT: øv kan ikke finde ud af at få vist billedet :(
Mange hilsner
Allan
Ubuntu 10.04 LTS Lucid Lynx

If You always do what You always have done - You always get what You always have got