Gnome - Tilgængelig i 12.04 ?

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
Kappa
Indlæg: 344
Tilmeldt: 18. sep 2011, 13:51
Geografisk sted: silkeborg

Gnome - Tilgængelig i 12.04 ?

Indlæg af Kappa »

Er der nogen der har en anelse om Gnome`s desktop, vil være tilgængelig i 12.04, jeg har læst forskellige udenlandske fora, og der ser det ud til, at der hersker nogen tvivl om emnet, flere mener at der fra 12.04, kun vil være Unity som desktopmulighed.
Linux - The way it was meant to be.

Med venlig hilsen
Steen
AJenbo
Admin
Indlæg: 20862
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Gnome - Tilgængelig i 12.04 ?

Indlæg af AJenbo »

Jeg tvivler stærkt på at de vil fjerne det. De fleste programmer i ubuntu er en del af gnome, Jeg har heller ikke hørt noget i den retning fra nogle af de mere officiele kilder.
Kappa
Indlæg: 344
Tilmeldt: 18. sep 2011, 13:51
Geografisk sted: silkeborg

Re: Gnome - Tilgængelig i 12.04 ?

Indlæg af Kappa »

Det lyder godt, efter at være startet på Gnome 3, er jeg blevet virkelig glad for den, og vil nødig tilbage til Unitymiljøet.
Linux - The way it was meant to be.

Med venlig hilsen
Steen
Rattus Norvegicus
Indlæg: 511
Tilmeldt: 9. maj 2009, 07:14
Geografisk sted: Albertslund

Re: Gnome - Tilgængelig i 12.04 ?

Indlæg af Rattus Norvegicus »

Ja Gnome 3 er simpelthen så fedt at bruge i forhold til Unity og "Classic" :)
(er hurtigt blevet STOR fan og tilhænger af Gnome 3)

Tror også at hvis Gnome 3 ikke ville være tilgængeligt til Ubuntu fra 12.04, så ville jeg nok finde en anden distro til den tid, hvor jeg kunne installere det på.

Vil dog formode at Gnome 3 stadig vil være muligt at installere på 12.04, selv om det ikke er inkluderet i repo'en, selv om det sikkert ville være lidt mere besværligt ;)
Hilsen Kenny
Kappa
Indlæg: 344
Tilmeldt: 18. sep 2011, 13:51
Geografisk sted: silkeborg

Re: Gnome - Tilgængelig i 12.04 ?

Indlæg af Kappa »

Jeg ville egentlig have udtrykt mig som dig, men synes jeg lige ville holde igen med den drastiske udtalelse om et skifte, nu kan jeg jo så godt, skulle det ske det med kun Unity, skifter jeg til Mint.
Linux - The way it was meant to be.

Med venlig hilsen
Steen
bimsebasse
Indlæg: 296
Tilmeldt: 11. okt 2010, 16:25

Re: Gnome - Tilgængelig i 12.04 ?

Indlæg af bimsebasse »

Selv hvis den officielle Ubuntu 12.04 meget usandsynligt på en eller måde skulle være Gnome Shell-fjendtlig, så vil der være Linux Mint og Pinguy og sikkert også andre alternativer for Ubuntu-brugere der gerne vil bruge Gnome Shell. Tror ikke det bliver noget problem. Jeg håber selv Ubuntu på et eller andet tidspunkt smider håndklædet bare halvt ind i ringen og tilbyder en Shell-Ubuntu sideløbende med deres normale Unity-Ubuntu. Ikke at det er et megaproblem at installere Gnome-Shell men det føles rarere at have et styresystem uden et helt skrivebordsmiljø installeret som man ikke skal bruge til noget.
Brugeravatar
Toddvarg
Indlæg: 841
Tilmeldt: 19. maj 2007, 19:59
Geografisk sted: Vejle

Re: Gnome - Tilgængelig i 12.04 ?

Indlæg af Toddvarg »

Rattus Norvegicus skrev:Ja Gnome 3 er simpelthen så fedt at bruge i forhold til Unity og "Classic" :)
(er hurtigt blevet STOR fan og tilhænger af Gnome 3)

Tror også at hvis Gnome 3 ikke ville være tilgængeligt til Ubuntu fra 12.04, så ville jeg nok finde en anden distro til den tid, hvor jeg kunne installere det på.

Vil dog formode at Gnome 3 stadig vil være muligt at installere på 12.04, selv om det ikke er inkluderet i repo'en, selv om det sikkert ville være lidt mere besværligt ;)

Jeg er enig i at gnome 3 fungerer bedre, ihvertfald for mig, det er som om det fungerer mere gnidningsløst :D
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen
Rattus Norvegicus
Indlæg: 511
Tilmeldt: 9. maj 2009, 07:14
Geografisk sted: Albertslund

Re: Gnome - Tilgængelig i 12.04 ?

Indlæg af Rattus Norvegicus »

Ja det eneste problem jeg har haft var i forbindelse med geninstallation i den forgangne weekend, hvor der var en extension der fik hele Gnome 3 til at crashe, men det blev jo løst med noget så simpelt som at tilføje et billede til brugerkontoen :)

Og jeg synes da at man ret hurtigt vænner sig til enten at klikke med musen på "Activities" eller trykke på Windows/Super tasten for at finde det program man vil starte.
(har deaktiveret det såkaldte "hot corner" i øverste venstre hjørne, da jeg konstant kom til at ramme det med musen)
Hilsen Kenny
bimsebasse
Indlæg: 296
Tilmeldt: 11. okt 2010, 16:25

Re: Gnome - Tilgængelig i 12.04 ?

Indlæg af bimsebasse »

Rattus Norvegicus skrev:Ja det eneste problem jeg har haft var i forbindelse med geninstallation i den forgangne weekend, hvor der var en extension der fik hele Gnome 3 til at crashe, men det blev jo løst med noget så simpelt som at tilføje et billede til brugerkontoen :)

Og jeg synes da at man ret hurtigt vænner sig til enten at klikke med musen på "Activities" eller trykke på Windows/Super tasten for at finde det program man vil starte.
(har deaktiveret det såkaldte "hot corner" i øverste venstre hjørne, da jeg konstant kom til at ramme det med musen)


En ting jeg savner i forhold til Unity er "windowstast+a" der åbner apps-siden i dash med det samme, der skal man i shell klikke en ekstra gang (når man ikke bare søger efter sit program). Det er så også det eneste jeg savner, tror jeg. Notifikationssystemet er også en smule under construction men mon ikke det hurtigt bliver glattet ud.
Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Re: Gnome - Tilgængelig i 12.04 ?

Indlæg af Artificial Intelligence »

Næh, har hverken set eller hørt rygtet.
Tror bare det er et ondsindet rygte. Det har altid været muligt i Ubuntu at installere diverse DE og VM. Ud over det, så er Ubuntu 'default' Gnome, men med Unity istedet for Gnome Shell.
Kappa
Indlæg: 344
Tilmeldt: 18. sep 2011, 13:51
Geografisk sted: silkeborg

Re: Gnome - Tilgængelig i 12.04 ?

Indlæg af Kappa »

Beroligende, kan ikke fordrage Unity`s desktop.
Linux - The way it was meant to be.

Med venlig hilsen
Steen
buddig
Indlæg: 746
Tilmeldt: 18. maj 2011, 21:54
Geografisk sted: Ugelbølle ved Aarhus

Re: Gnome - Tilgængelig i 12.04 ?

Indlæg af buddig »

Efter at have læst denne tråd, så synes jeg det var spændende at se og høre Ubuntu 11.10 anmeldelsen på kanaltux.dk
Den bekræfter Jer i den kritik, der er mod Unity, men jeg opfatter kritikken som konstruktiv, da der flere gange nævnes en løsning, nemlig at installere gnome3.
De viste også andre spændende ting i anmeldelsen, ting som jeg ikke har set i Ubuntu endnu.
Udsendelsen hakkede lidt på http://www.kanaltux.dk hvor den var indlejret, men det hjalp at klikke videre så den åbnede på youtube.
Den er ret sjov, så se den, hvis I har 1½ time til overs. :)
Henning
birthe
Indlæg: 196
Tilmeldt: 20. dec 2010, 17:06
IRC nickname: busylady
Geografisk sted: Stege - Møn

Re: Gnome - Tilgængelig i 12.04 ?

Indlæg af birthe »

AJenbo skrev:Jeg tvivler stærkt på at de vil fjerne det. De fleste programmer i ubuntu er en del af gnome, Jeg har heller ikke hørt noget i den retning fra nogle af de mere officiele kilder.


Den megen snak om Unity forvirrer mig, og jeg er blevet så glad for Ubuntu, så jeg håber at version 12.04 ligner den jeg har nu (10.10).

Hvordan finder jeg ud af om jeg har Gnome, "Classic", Gnome 2 eller Gnome 3?
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Gnome - Tilgængelig i 12.04 ?

Indlæg af Christian.Arvai »

birthe skrev:Hvordan finder jeg ud af om jeg har Gnome, "Classic", Gnome 2 eller Gnome 3?

Højreklik på panelet, og vælg "Om paneler".
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Brugeravatar
Kurt Christensen
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 12. feb 2011, 13:22
IRC nickname: How to be me

Re: Gnome - Tilgængelig i 12.04 ?

Indlæg af Kurt Christensen »

birthe skrev:
AJenbo skrev:Jeg tvivler stærkt på at de vil fjerne det. De fleste programmer i ubuntu er en del af gnome, Jeg har heller ikke hørt noget i den retning fra nogle af de mere officiele kilder.


Den megen snak om Unity forvirrer mig, og jeg er blevet så glad for Ubuntu, så jeg håber at version 12.04 ligner den jeg har nu (10.10).

Hvordan finder jeg ud af om jeg har Gnome, "Classic", Gnome 2 eller Gnome 3?


den ligner ikke 10.10 kan jeg så advare, fra og med 11.04 er der ændret skrivebord markant, det fungerer fint men er meget nyt og moderne at se på.
Når lejligheden byder sig.