Net over mobil?

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
Brugeravatar
Kurt Christensen
IRC nickname: How to be me

Re: Net over mobil?

Indlæg af Kurt Christensen »

jeg kigger på det senere 8-)
Når lejligheden byder sig.
Brugeravatar
Kurt Christensen

Toddvarg skrev:Ok, jeg tror at jeg har fundet en løsning, men det er ikke vakkert.
Jeg antager at du har fået registeret din udbyder etc. Hvilker vil give dig et forvalg af et eller andet slag under mobilt bredbånd. På min står det ex Telia Forvalg
Derefter tænder jeg for joikuspot, hvor den spørger om: Tillad deling af internet opkobling med eksterne enheder? hvad jeg siger ja, så giver telefonen mig forskellige Access punkt, hvor jeg vælger Telia Internet. Derefter starter joikuspot op, og du kan gennem din laptops egen trådløse finde den som et punkt. Du klikker på den og du er på nettet.
Det morsomme eller irriterende er, at det virker som om, når jeg siger ja til Tillad deling af internet opkobling med eksterne enheder? i joikuspot og derved får netadgang, hænger Telia forvalg sig på og pludselig kan du også gå på nettet gennem mobilt bredbånd. Det gør at jeg kan slukke for joikuspot igen (har ingen kryptering) og mobilt bredbånd fungerer, helt til du slukker laptoppen, så skal du gennem det hele en gang til. Måske har det noget med opsætningen af telefonen, hvordan den tillader opkobling på nettet. Jeg har prøvet at kigge på det, men har endnu ikke fundet nogen løsning.
Hvis det her var meget forvirrende, det syns jeg selv, når jeg prøver at læse det, siger du bare i fra.

hvad mener du præcis med om jeg har registreret min udbyder?
Brugeravatar
Toddvarg
Geografisk sted: Vejle

Indlæg af Toddvarg »

Jeg kan se at det er lidt uheldigt eller forkert formuleret.
Det er når du åbner indstillinger for netværk, og har din telefon koblet til telefonen gennem usb-kabelen. Du går ind på netværks-forbindelser, åbner fanebladet mobilt bredbånd og klikker på tilføj, og du får muligheden til at opsæt en mobil bredbåndforbindelse. Så sætter du den til at åbne gennem dit abb., men siden du har brugt den tidligere, så regner jeg med at du allerede har gjort det. :)
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen
Brugeravatar
Kurt Christensen

nåå ja, jeg bliver nød til at installere 10.04 eller opgive ubuntu hvis jeg vil være på nettet, eller også se om 3 vil give mig et datadelekort til mit usb-modem selv om jeg ikke har et abonnement til det, nu må vi se :twisted:

(måske en ny samsung kunne klare trikket :twisted: )
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Android telefoner fungere rigtig godt når det kommer til deling af netforbindelsen med Ubuntu, bedre end i Windows.
Brugeravatar
Kurt Christensen

jeg ændrede modemets adgangspunkt til netadgang.oister.www under windows, så virker det også under ubuntu, mobilen må køre under joikuspot indtil nogen ændrer noget.
Brugeravatar
Kurt Christensen

Nokiaen C7 virker nu med Joikuspot på 10.04 og 11.4, om det er en opdatering af Joikaspot jeg har lavet eller nogle opdateringer på Ubuntu der gjorde det ved jeg ikke, men det virker forbavsende godt nu, kan se youtube videoer i fin kvalitet :)
Brugeravatar
Toddvarg

Indlæg af Toddvarg »

Min fungere også kun på joikaspot. Den fungerer nogle gange med nokia suite, men jeg kan ikke helt gennemskue hvad der gør at den virker. Det er lidt som vinden blæser, men joikaspot er udmærket. Specielt hvis du har betalingsversionen, den har kryptering. Jeg ved godt at det kun er wep og de som kan det, siger det kun tager 2 min at knække, men det giver en illusion af tryghed.
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen
Brugeravatar
Kurt Christensen

AAArrr jeg tror ikke der er nogen der gider at holde uden for min dør for at aflure mig de få gange jeg bruger det :twisted:
Brugeravatar
Toddvarg

Indlæg af Toddvarg »

ok det kan jeg godt se. Jeg bruger min mere på offentlige steder og aldrig hjemme :)
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen