Problemer med Lifeograph

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
mee17

Problemer med Lifeograph

Indlæg af mee17 »

Jeg havde downloade dagbog programmen Lifeograph for rigtig lang tid siden. Og jeg skrev okay tit i den. Men here på det sidste har jeg ikk rigtig brugt den. I går ville jeg så skrive i den, men kodefeltet var slet ikke tilgængeliigt. Jeg kunne selt ikke trykke / skrive i feltet. Og det virker stadig ikke.

Er der nogen som kan hjælpe mig? Hvad skal jeg gøre?

Tak på forhånden!
zob
Redaktør
Geografisk sted: København

Re: Problemer med Lifeograph

Indlæg af zob »

Jeg kender ikke programmet men at dømme efter dette screenshot:
http://lifeograph.wdfiles.com/local--files/screenshots/lifeograph-0.5.4-login.png
så skal du låse hver enkelt "dagbog" op med et password.
Jeg kunne forestille mig at hvis du ikke har valgt en dagbog i "Diary-feltet", så får du heller ikke mulighed for at indtaste et password.
Kunne det være årsagen?
mee17

Indlæg af mee17 »

zob skrev:Jeg kender ikke programmet men at dømme efter dette screenshot:
http://lifeograph.wdfiles.com/local--files/screenshots/lifeograph-0.5.4-login.png
så skal du låse hver enkelt "dagbog" op med et password.
Jeg kunne forestille mig at hvis du ikke har valgt en dagbog i "Diary-feltet", så får du heller ikke mulighed for at indtaste et password.
Kunne det være årsagen?

Selve filen er gemt på skrivbordet, og når jeg så skal vælge den er den der ikk, man kan ikke se den..

Når jeg åbner selve programmet:
1. Først kommer der et citat, så trykker jeg ''country''
2. Anden gang kan man i første felt vælge ''Browse for a diary'' og som andet kan man vælge ''create a new dairy''
3. Jeg valgte browse for a dairy, går ind under skrivbord, men filen er der ikke

Og på min ''rigtige'' skrivbord kan man godt se den.

Håber ikk det blev for indviklet.. :S
zob
Redaktør

Indlæg af zob »

Sådan noget bliver altid lidt indviklet når man ikke selv sidder foran computeren.
Umiddelbart har jeg et bud der lyder på at du måske har to forskellige navne for skrivebord. Det kunne være sket hvis du f.eks. er skiftet fra engelsk til dansk.
Derfor må du meget gerne tjekke om dit Skrivebord hedder f.eks. /home/mee17/Skivebord eller /home/mee17/Desktop og sikre dig at du er det rigtige sted. (mee17 skal du bare udskifte med dit brugernavn).
Hvis du er usikker kan du i filhåndteringen trykke CTRL+L når du er i den mappe hvor filen kan ses. Så bliver stien synlig øverst i filhåndteringen.
mee17

Indlæg af mee17 »

zob skrev:Sådan noget bliver altid lidt indviklet når man ikke selv sidder foran computeren.
Umiddelbart har jeg et bud der lyder på at du måske har to forskellige navne for skrivebord. Det kunne være sket hvis du f.eks. er skiftet fra engelsk til dansk.
Derfor må du meget gerne tjekke om dit Skrivebord hedder f.eks. /home/mee17/Skivebord eller /home/mee17/Desktop og sikre dig at du er det rigtige sted. (mee17 skal du bare udskifte med dit brugernavn).
Hvis du er usikker kan du i filhåndteringen trykke CTRL+L når du er i den mappe hvor filen kan ses. Så bliver stien synlig øverst i filhåndteringen.

Har jeg gjort, men det virker ikke.
zob
Redaktør

Indlæg af zob »

Grrr. Ok. Vi har stadig en del skud i bøssen.
Hvad sker der hvis du prøver at trække ikonet for dagbogen hen over ikonet for programmet og slipper oven på det (det er en måde at åbne programmer på).
mee17

Indlæg af mee17 »

zob skrev:Grrr. Ok. Vi har stadig en del skud i bøssen.
Hvad sker der hvis du prøver at trække ikonet for dagbogen hen over ikonet for programmet og slipper oven på det (det er en måde at åbne programmer på).

Det virker perfekt!
Mange tak for hjælpen!!
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

mee17 skrev:Selve filen er gemt på skrivbordet, og når jeg så skal vælge den er den der ikk, man kan ikke se den..

Når jeg åbner selve programmet:
1. Først kommer der et citat, så trykker jeg ''country''
2. Anden gang kan man i første felt vælge ''Browse for a diary'' og som andet kan man vælge ''create a new dairy''
3. Jeg valgte browse for a dairy, går ind under skrivbord, men filen er der ikke

Og på min ''rigtige'' skrivbord kan man godt se den.

Håber ikk det blev for indviklet.. :S

Det lyder for mig som om programmet filtere efter en bestemt fil type/endelse som din dagbog ikke har. Du kan normalt få den til at vise alle filer ved vælge alle filer i en liste nederst til højre i fil vælgeren.