Gnome-panel
-
Gnome-panel
Jeg har haft en utrolig mængde problemer med gnome i 11.10. Jeg ved godt det er en udviklingsudgave, men alligevel...
Men til mit spørgsmål: Jeg har nu flyttet /usr/bin/gnome-panel, for den var blevet helt ubrugelig. 3 panelbjælker bl.a., som jeg så ikke kunne fjerne. Nu har jeg så ingen bjælker overhovedet.
Nu ville jeg jo så gerne have den oprindelige gnome 3 tilbage. Hvordan gør jeg det? Jeg har kørt sudo apt-get install gnome-panel, og den skriver at den er installeret. Men ingen paneler kommer frem.
Virker ingenting kan jeg jo flytte gnome-panel tilbage, men så vil jeg gerne høre hvordan jeg fjerner tomme bjælker. Alt-klik fungerer ikke.
Men til mit spørgsmål: Jeg har nu flyttet /usr/bin/gnome-panel, for den var blevet helt ubrugelig. 3 panelbjælker bl.a., som jeg så ikke kunne fjerne. Nu har jeg så ingen bjælker overhovedet.
Nu ville jeg jo så gerne have den oprindelige gnome 3 tilbage. Hvordan gør jeg det? Jeg har kørt sudo apt-get install gnome-panel, og den skriver at den er installeret. Men ingen paneler kommer frem.
Virker ingenting kan jeg jo flytte gnome-panel tilbage, men så vil jeg gerne høre hvordan jeg fjerner tomme bjælker. Alt-klik fungerer ikke.
Lubuntu
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Re: Gnome-panel
pedroso skrev:Jeg har haft en utrolig mængde problemer med gnome i 11.10. Jeg ved godt det er en udviklingsudgave, men alligevel....
11.10 er ikke en "udviklingsudgave". Er det 12.04 alpha du prøver på ?
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
- IRC nickname: peder
Nej, det er 11.10.
Er der iøvrigt en fornuftig måde at gå tilbage i versioner? F.eks. til 11.04?
Er der iøvrigt en fornuftig måde at gå tilbage i versioner? F.eks. til 11.04?
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Hvis man vil "downgrade", er den nemmeste måde at lave en helt ny install. Der er vist nok en metode, men den er ikke nem at bruge.
Med venlig hilsen Christian
-
Ok. Men er der så en måde at nulstille Gnome på?
-
Ja, det er altså mig, der er Peder. Så jeg prøver lige igen: Er der en måde jeg kan få paneler frem på skrivebordet igen?
Jeg har lige nu et tomt skrivebord bortset fra et par links, jeg havde lavet tidligere. Panelerne er væk, med de menuer osv. som man jo skal bruge. Kan nogen hjælpe?
Jeg har lige nu et tomt skrivebord bortset fra et par links, jeg havde lavet tidligere. Panelerne er væk, med de menuer osv. som man jo skal bruge. Kan nogen hjælpe?
Lubuntu
-
- IRC nickname: How to be me
kan du ikke trykke på superknappen og gå ind og hakke noget af i unity i indstillinger?
Når lejligheden byder sig.
-
Der sker ikke noget når jeg trykke på Super knappen.
Men når jeg nu ikke kører Unity, hvad mener du så med at gå ind i Unity-indstillingerne?
Men når jeg nu ikke kører Unity, hvad mener du så med at gå ind i Unity-indstillingerne?
-
- IRC nickname: How to be me
sorry - det var en hurtig tanke, men man må kunne installere et panel med terminalen
Når lejligheden byder sig.
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Prøv at tage et kik her om der er noget du kan bruge:
http://www.tuxgarage.com/2011/04/missing-top-and-side-panels-in-unity.html
Jeg er faktisk lidt forvirret over hvad det er du mener med det oprindelige gnome3... Det er vel ikke som sådan nogen oprindelig gnome3 i ubuntu 11.10. Det er vel noget du selv har installeret efterfølgende eller hvad?
http://www.tuxgarage.com/2011/04/missing-top-and-side-panels-in-unity.html
Jeg er faktisk lidt forvirret over hvad det er du mener med det oprindelige gnome3... Det er vel ikke som sådan nogen oprindelig gnome3 i ubuntu 11.10. Det er vel noget du selv har installeret efterfølgende eller hvad?
-
Joda, man får muligheden at bruge Gnome i stedet for Unity når man opgraderer, og det er så det jeg gjorde. Der står jo også Gnome Classic i login-vinduet. Og da jeg har læst mig til at Gnome 2 ikke supporteres går jeg ud fra at det er Gnome 3.
Lubuntu
-
Ok, tak Zob. Nu har jeg fået geninstallert Unity.
Men altså ikke Gnome, som jeg helst ville.
Men så må jeg vel leve med det indtil det bliver lidt bedre.
Jeg har så fået et par flashbacks til hvorfor jeg ikke kunne li' Unity. Noget jeg HELE tiden bruger er Alt-Tab til at skifte mellem programmer. Duer ikke mere. Nogen, som kender en udvej?
Men altså ikke Gnome, som jeg helst ville.
Men så må jeg vel leve med det indtil det bliver lidt bedre.
Jeg har så fået et par flashbacks til hvorfor jeg ikke kunne li' Unity. Noget jeg HELE tiden bruger er Alt-Tab til at skifte mellem programmer. Duer ikke mere. Nogen, som kender en udvej?
Lubuntu
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Det bruger jeg også meget. På mit system er Alt-Tab faktisk en af de ting der er blevet bedre i ubuntu 11.10. Man kan både bruge ALT+TAB til at skifte mellem programmer og ALT+½ (ja, tasten lige over TAB) til at skifte mellem flere vinduer åbnet af det samme program. Ligesom at man kan navigere med piletasterne i ALT+TAB.
Siger du at der slet ikke sker noget hvis du har et par programmer åbne og du taster ALT+TAB?
Siger du at der slet ikke sker noget hvis du har et par programmer åbne og du taster ALT+TAB?
-
Jeg fik det til at virke. Efter lidt søgen igen på nettet fandt jeg ud af at Compiz havde noget, som skulle slås til. Så kom der en besked om at der var en konflikt med noget lignende i Unity. Jeg valgte så Compiz. Så gik skærmen helt i sort...
Men efter at jeg hev stikket og genstartede fungerede Alt-tab altså. Skal checke Alt.½, sidder lige nu på en anden computer.
Iøvrigt har jeg faktisk fundet en rigtig god feature i Unity: Øverste knap på panelet, når man skriver nogle bogstaver, så finder den ALT ) Dokumenter osv. Det er fedt. Ikke mere locate eller which et-eller-andet.
Men efter at jeg hev stikket og genstartede fungerede Alt-tab altså. Skal checke Alt.½, sidder lige nu på en anden computer.
Iøvrigt har jeg faktisk fundet en rigtig god feature i Unity: Øverste knap på panelet, når man skriver nogle bogstaver, så finder den ALT ) Dokumenter osv. Det er fedt. Ikke mere locate eller which et-eller-andet.
Lubuntu
-
- Geografisk sted: Køge
Hvis du vil tweake unity yderligere tjek; http://www.addictivetips.com/ubuntu-linux-tips/myunity-comprehensive-unity-tweak-for-ubuntu-11-04-and-11-10/