Donation til dansk-gruppen

Bestyrelsesmedlemmernes forum.
Forumregler
Det er kun medlemmer af gruppen Bestyrelse, og redaktører og administratorer, som kan lave nye indlæg i dette forum. Når først et indlæg er lavet, så kan alle svarer på det.
Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 5. mar 2010, 19:58
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Donation til dansk-gruppen

Indlæg af NickyThomassen »

Som aftalt har jeg sendt følgende mail til dansk-gruppen
Kære dansk-gruppe
Måske det følgende mest henvender sig til Keld, men under alle omstændigheder, vedrører det nok hele dansk-gruppen.

Ovre på ubuntu-forummet blev jeg i søndags valgt ind i den bagvedliggende forening som supplant, og vores første opgave bliver at bringe kassebeholdningen lidt ned, og hvad bedre måde at gøre det på, end ved at donere lokalt?

Jeg skal slet og ret indrømme, at jeg aner intet om, hvilken slags udgifter dansk-gruppen har, men så vidt jeg kan gennemskue, så er det vel kun til http://www.dansk-gruppen.dk og det der ligger bagved? Hvad jeg tænker er, at ubuntu-foreningen kunne bidrage til den drift, igennem en engangs-donation.

Jeg syntes at huske at forplejning også blev nævnt som et forslag, men for at være helt ærlig, så bryder jeg mig ikke særlig meget om det forslag. Ikke fordi jeg syntes det er dårligt, men det er let at forstille sig, at nogen får ondt i røven over at ubuntu-foreningen bruger sine penge på den måde.

Hvis der andre forslag, både til dansk-gruppen eller andre projekter, så hører jeg det meget gerne. Beløbet der kan doneres er i omegnen af 1000-2000 kr, og vi tager beslutningen i løbet af den kommende weekend, så hvis det overhovedet er muligt, ville vi gerne vide hvordan landet ligger inden da.

Det letteste er nok, at jeg videresender eventuelle svar, som måtte komme til resten af bestyrelsen, men ellers kan den kontaktes direkte på
bestyrelse@ubuntudanmark.dk

Med venlig hilsen
Nicky

Eventuelle svar og videre kommunikation, skriver jeg ind løbende :)
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Donation til dansk-gruppen

Indlæg af Christian.Arvai »

Fint formuleret - Forplejning og transportudgifter er heller ikke noget jeg stemmer for, og det vil også blive et ømt punkt på irc-møderne. Selve støtten til dansk-gruppen er jeg generelt for, dog vil jeg som kasserer gerne se lidt tal ;)
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 5. mar 2010, 19:58
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Re: Donation til dansk-gruppen

Indlæg af NickyThomassen »

Tal. Ja gid man blev undervist i den slags på MatB ;)

Men ellers er jeg enig, forplejning er efter min mening en reel udgift, men meget svær at administrer og retfærdiggøre. Selv hvis vi finder noget at donere til omkring dansk-gruppen, mon ikke at det mere bliver et spørgsmål om hvad vi kan sætte af til det på mødet?
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Donation til dansk-gruppen

Indlæg af Christian.Arvai »

TitanusEramius skrev:Tal. Ja gid man blev undervist i den slags på MatB ;)

Du kan lige score dig et 12 tal i mundligt, og sende dine notater til mig bagefter ;) (jeg tager mathB til sommer som turbohold).
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
sbc
Forfatter
Indlæg: 189
Tilmeldt: 1. maj 2007, 20:57
IRC nickname: sbc
Geografisk sted: Odense

Re: Donation til dansk-gruppen

Indlæg af sbc »

Jeg troede faktisk der specifikt var en type server til oversættelse som dansk-gruppen stod og manglede?
Men det kan være jeg har misforstået det... anyway, lad os se hvad de ender med at svare.

Mvh.
Søren


PS. Nicky og Christian, jeg underviser i mat b (og mat a), så hvis I får brug for et tip til en opgave eller lignende, så vil jeg hjertens gerne hjælpe. :D
Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 5. mar 2010, 19:58
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Re: Donation til dansk-gruppen

Indlæg af NickyThomassen »

sbc skrev:Jeg troede faktisk der specifikt var en type server til oversættelse som dansk-gruppen stod og manglede?
Men det kan være jeg har misforstået det... anyway, lad os se hvad de ender med at svare.

Der er desværre kun kommet enkelt forslag, og det er på dækning af transport til oversætter-event.

Så vidt jeg kunne følge med, så var det server-software et af medlemmerne gerne ville have installeret på serveren, og det umiddelbare svar, var at det ikke var et problem. Jeg har prøvet at finde korrespondancen, men den er vist blevet væk i de 10000 andre mails fra dansk-gruppen.


sbc skrev:PS. Nicky og Christian, jeg underviser

Shit, vi er blevet infiltreret ;)
Men på et mere seriøst plan, så kan det sagtens være at jeg tager imod tilbuddet. I år på MatB er det gået ok, og med 7 til terminsprøven skal jeg nok klare eksamen. Men til næste år på MatA er det mere end sandsynligt at vi bliver introduceret til noget som giver ingen mening, og så holder jeg dig måske op på dit genrøse tilbud :)
buddig
Indlæg: 746
Tilmeldt: 18. maj 2011, 21:54
Geografisk sted: Ugelbølle ved Aarhus

Re: Donation til dansk-gruppen

Indlæg af buddig »

Hvad med nu at lave en "hensættelse" til dansk gruppen og til hjemmesiden, og donere til den.
Så bliver bestyrelsesbeslutningen overholdt uden at vi risikerer, at pengene er væk,
hvis - eller når - der bliver brug for dem til webserver.
Henning