Java problem med Danske Bank

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
emax

Re: Java problem med Danske Bank

Indlæg af emax »

emax skrev:Jeg kan byde ind med at der er de samme problemer hos Nordea, her får jeg en Fejlkode 511

Jeg kan også logge ind på borger.dk, så problemet ligger hos Nordea (for mit vedkommende)
Ivan
Geografisk sted: Rudkøbing

Indlæg af Ivan »

Ingen problemer med Nordea her (firefox og oracle java 7)
Arch på Toshiba Satellite C660-1NT og Acer Aspire One 532h
Manjaro på hjemmerullet pc.
Claus Henriksen
Forfatter
Geografisk sted: Christianshavn

Indlæg af Claus Henriksen »

SparNord nu ok på Lubuntu 12.10 ... efter generel opdatering af pakker. Kan se der kom ny Chromium, openjdk og icedtea plugin.
Sikke et cirkus :cry: - men jeg har da undgået den kommercielle java indtil videre.
Claus Gårde Henriksen / Jeg bruger ikke Ubuntu / Debian Stable 12
Brugeravatar
Kurt Christensen
IRC nickname: How to be me

Indlæg af Kurt Christensen »

Jeg må ærlig indrømme at jeg går i Danske Bank med MS hvis jeg skal mere end bare kigge, jeg gider ikke rode med det når jeg skal overføre og betale girokort og så alligevel bliver nød til at starte op i MS efter et kvarters pause for at få lov til at logge på og betale.
Når lejligheden byder sig.
Claus Henriksen
Forfatter
Geografisk sted: Christianshavn

Indlæg af Claus Henriksen »

How to be me skrev:Jeg må ærlig indrømme at jeg går i Danske Bank med MS hvis jeg skal mere end bare kigge, jeg gider ikke rode med det når jeg skal overføre og betale girokort og så alligevel bliver nød til at starte op i MS efter et kvarters pause for at få lov til at logge på og betale.

Så har du også en grund til at få opdateret din MS virus beskyttelse :P
Danske Bank's omdømme kan nok ikke tage mere skade end den allerede har, pga. denne lille hjemmebank-ingen-linux-support sag...
Claus Gårde Henriksen / Jeg bruger ikke Ubuntu / Debian Stable 12
emax

Indlæg af emax »

Ivan skrev:Ingen problemer med Nordea her (firefox og oracle java 7)

Okay? Det lyder rart, så skal vi bare have mit op at spille. Hvordan ser du at det er oracle7?

me@gateway:> java -version
java version "1.8.0-ea"
Java(TM) SE Runtime Environment (build 1.8.0-ea-b76)
Java HotSpot(TM) 64-Bit Server VM (build 25.0-b17, mixed mode)

Og fra software center har jeg:
openjdk-7-jre 7u13-2.3.6-0ubuntu0.12.04.1
emax

Indlæg af emax »

emax skrev:
Ivan skrev:Okay? Det lyder rart, så skal vi bare have mit op at spille. Hvordan ser du at det er oracle7?

me@gateway: dpkg --get-selections | grep -i oracle
oracle-java8-installer install

Jeg prøver med 7eren i morgen og se om det gør en forskel, tak for tippet :-)
emax

Indlæg af emax »

Nogen der ved, om det er et problem at jeg har en sun-java6-jre installeret?

me@gateway: dpkg --get-selections | grep -i jre
gcj-4.6-jre-lib install
icedtea-7-jre-jamvm install
openjdk-7-jre install
openjdk-7-jre-headless install
openjdk-7-jre-lib install
openjdk-7-jre-zero install
sun-java6-jre install
emax

Indlæg af emax »

emax skrev:Jeg prøver med 7eren i morgen og se om det gør en forskel, tak for tippet :-)

Super! Så har jeg et system, der spiller igen. Tak for tippet endnu engang :-)

Mvh
Kim
buddig
Geografisk sted: Ugelbølle ved Aarhus

Indlæg af buddig »

Kode: Vælg alt

sudo dpkg --configure -a && sudo apt-get purge -y openjdk-6-jre openjdk-6-jre-lib openjdk-6-doc openjdk-7-jre openjdk-7-jre-lib openjdk-7-doc sun-java6-jdk sun-java6-bin sun-java6-fonts sun-java6-jre sun-java6-plugin sun-java7-jdk sun-java7-bin sun-java7-fonts sun-java7-jre sun-java7-plugin icedtea-plugin && sudo apt-get autoremove ; sudo apt-get update -y && sudo add-apt-repository ppa:webupd8team/java && sudo apt-get update && sudo mkdir -p /usr/lib/mozilla/plugins && sudo apt-get install oracle-java8-installer

For nogle uger siden, fik jeg min kones PC på netbanken igen med denne kode.
IcedTea fungerede ikke, den har altid kørt med Sun eller Oracle java.

For nogle dage siden kunne hun ikke komme på netbank igen, den skrev noget med at java skulle opdateres.
Bankens hotline sagde, at den nye java, som skulle på nu, skulle opdateres nogle dage senere igen.

Jeg kiggede på det her til aften, og tænkte, at når mine computere altid har kunnet køre med IcedTea,
så måtte det også kunne lykkes med fruens.
Efter at have afinstalleret java og installeret IcedTea-Web Plugin (1.2-2ubuntu1-3) som jeg kører med,
så skrev Firefox at den ikke kunne køre OpenJDK Java 7 Runtime, når Nem ID vinduet skulle komme.
Jeg installerede OpenJDK Java 7 Runtime med softwarecenteret, og nu kører det.
Jeg har ikke Java 7 Runtime på mine computere, de kører med OpenJDK Java 6 Runtime.

Jeg håber nu, at vi kan være kørende uden de daglige eller ugentlige opdateringer.

Som så mange andre, supporterer bankens hotline ikke Linux, så de tror, at daglige eller ugentlige opdateringer er nødvendige.
Lige som firmaernes IT afdelinger, tror de også, at computervirus er et stigende problem - en krig som aldrig kan vindes.
Enten bliver de klogere, eller går de helt ned på det, inden de lærer, at sådan behøver det ikke at være.

Måske er den store udbredelse af Mac og iPads, det som skal åbne indsigten hos de sovende IT folk. :)
// Henning