sus.thorkilsen skrev:Tak for de mange svar, det er bare sådan, er jeg er en sådan amatør, at jeg ikke engang ved, hvad jeg skal stille op, når der, som det er tilfældet i flere svar står Kode:vælg alt efterfulgt af en kode i grøn tekst . Når jeg går ind i programmer og dernæst tilbehør, ved jeg ikke hvor jeg så skal gå hen, så jeg er virkelig ilde stillet.
jeg tør ikke opdatere 12.04 uden hjælp - min søn plejer at kunne gøre sådan noget for mig , men han ikke tiden til det pt.
måske er der ikke andet at gøre end at bide i det sure æble og gå tilbage til windows, men jeg har brugt ubuntu i 3 år efterhånden og har været meget glad for det, og sluppet for virus, som jeg fik da jeg brugte windows, oven i købet én som der stod om på nettet, at den var bare ikke til at slippe af med, så derfor skiftede jeg til ubuntu.
men er det fortsat en kærlig sjæl der har mod på at hjælpe en ældre dame, som jeg (68år) som skal have det hele ind med skeer, vil jeg naturligvis være både lykkelig og taknemmelig.
sus.thorkilsen
Nu kan jeg jo huske, fra din anden tråd, at du kører på Ubuntu 10.04 LTS. Så følgende er fremgangsmåden:
* Start Ubuntu op som du plejer at gøre.
* Tryk samtidigt på Ctrl+Alt+T for at åbne en terminal (det er nemmest beskrevet med genvejstasterne)
* Kopiere hele denne kommando (hele den tekst med grøn farve):
Kode: Vælg alt
sudo dpkg --configure -a && sudo apt-get remove --purge icedtea-6-jre-cacao icedtea6-plugin openjdk-6-dbg openjdk-6-demo openjdk-6-doc openjdk-6-jdk openjdk-6-jre openjdk-6-jre-headless openjdk-6-jre-lib openjdk-6-source sun-java6-jdk sun-java6-bin sun-java6-fonts sun-java6-jre sun-java6-plugin ; sudo apt-get update && sudo apt-get install sun-java6-jdk sun-java6-bin sun-java6-fonts sun-java6-jre sun-java6-plugin ; sudo update-alternatives --config java && sudo apt-get upgrade
og indsæt den ind i terminalen.
* Tast "Enter"
* Indtast din password (den kode du har til pc'en).
* Tast "Enter"
* Der vil blive spurgt om du vil udfører kommandoen. Dette bekræfter du ved at trykke på "Y" (for yes).
* Lad terminalen klare resten selv (dette kan tage lidt tid, da der skal hentes og installeres nye pakker).
* Når kommandoen er færdig med at kører, burde det være nok at genstarte Firefox, og så skulle det virke.