Hvad er nyt i Ubuntu 11.04

Bidrag til Projektet Ubuntu - her koordinerer vi noget af arbejdet.
Finn Bjerke
Indlæg: 1962
Tilmeldt: 7. sep 2009, 23:33
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Hvad er nyt i Ubuntu 11.04

Indlægaf Finn Bjerke » 22. apr 2011, 23:54

Jeg ved jo godt det er beta tider men er alligevel lidt nysgerrig for at høre erfaringer , er det fedt ??
Kardemommeloven er en god ting.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Hvad er nyt i Ubuntu 11.04

Indlægaf AJenbo » 23. apr 2011, 00:11

Jeg flytter lige emnet til det rigtige forum, der er forsten allerede et emne her der snakker om 11.04, de fleste indlæg er dog fra tidlige under udviklingen:
https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=16&t=12039

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Hvad er nyt i Ubuntu 11.04

Indlægaf lath » 24. apr 2011, 21:31

Finn Bjerke skrev:Jeg ved jo godt det er beta tider men er alligevel lidt nysgerrig for at høre erfaringer , er det fedt ??


Ja, det synes jeg- også selv det er meget anderledes - det er en ny desktop med streg under ny.
Det er en nytænkning - der bryder med den måde som en desktop længe har set ud.

Jeg kan anbefale at læse i hjælpen, som kommer præinstalleret med Natty (11.04).

Howto til at komme i gang med Unity fra alm desktop i Natty.
Du kommer efter installation ind i den alm. desktop du er vant til, hvis den under installation ikke kan finde en 3D accelereret driver, hvilket Unity kræver, fordi Unity (Unity 3D) er et Compiz plugin.

  1. MEGET VIGTIGT! Det første du laver på dit system skal være opdateringer med System -> Administration -> Opdateringshåndtering.
    Hvis du ikke gør det træder en gammel bug (fejl i Ubuntu) i kraft, der kan gøre livet meget besværligt for dig.
  2. Efter en genstart (hvis du får en ny kerne eller anden vigtig software) er du nu klar til at installere 3D accelereret driver med System > Administration > Yderligere Drivere.
  3. Når den er installeret og du er genstartet (igen), står du så i log ind skærmen.
  4. Vælg først brugernavn, og dernæst vælger du nederst Ubuntu Unity som desktop. Til sidst skriver du kodeord og logger så ind i Unity.

Enjoy! :)

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Tilbage til "Projekt: Ubuntu"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster