Hvad er nyt i Ubuntu 11.04
-
- IRC nickname: finnbjerke
- Geografisk sted: Moss Norge
Hvad er nyt i Ubuntu 11.04
Jeg ved jo godt det er beta tider men er alligevel lidt nysgerrig for at høre erfaringer , er det fedt ??
Kardemommeloven er en god ting.
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Hvad er nyt i Ubuntu 11.04
Jeg flytter lige emnet til det rigtige forum, der er forsten allerede et emne her der snakker om 11.04, de fleste indlæg er dog fra tidlige under udviklingen:
https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=16&t=12039
https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=16&t=12039
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Re: Hvad er nyt i Ubuntu 11.04
Finn Bjerke skrev:Jeg ved jo godt det er beta tider men er alligevel lidt nysgerrig for at høre erfaringer , er det fedt ??
Ja, det synes jeg- også selv det er meget anderledes - det er en ny desktop med streg under ny.
Det er en nytænkning - der bryder med den måde som en desktop længe har set ud.
Jeg kan anbefale at læse i hjælpen, som kommer præinstalleret med Natty (11.04).
Howto til at komme i gang med Unity fra alm desktop i Natty.
Du kommer efter installation ind i den alm. desktop du er vant til, hvis den under installation ikke kan finde en 3D accelereret driver, hvilket Unity kræver, fordi Unity (Unity 3D) er et Compiz plugin.
- MEGET VIGTIGT! Det første du laver på dit system skal være opdateringer med System -> Administration -> Opdateringshåndtering.
Hvis du ikke gør det træder en gammel bug (fejl i Ubuntu) i kraft, der kan gøre livet meget besværligt for dig. - Efter en genstart (hvis du får en ny kerne eller anden vigtig software) er du nu klar til at installere 3D accelereret driver med System > Administration > Yderligere Drivere.
- Når den er installeret og du er genstartet (igen), står du så i log ind skærmen.
- Vælg først brugernavn, og dernæst vælger du nederst Ubuntu Unity som desktop. Til sidst skriver du kodeord og logger så ind i Unity.
Enjoy!
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags