DVB-S2 USB ses ikke
-
DVB-S2 USB ses ikke
Hejsa Forum.
Jeg er kommet fra Debian igennem mange år på min hjemmefront og føler mig nu normalt ret OK indenfor Ubuntu - men dette driller mig
Jeg har MythTV-backend installeret - med en MasterBackend(Debian med 3USB tuner) og Flere RaspberryPi's med Kodi .
Jeg overvejer at opgradere MythTV fra 28fixes til 29 - den stable version.
Jeg har haft mit eget script der igennem rigtig mange år har fungeret aldeles optimalt - Men skiftet fra 28 til 29 kan jeg ikke få til at spille - med diverse FFmpeg compile errors - Hvorom alting er - jeg overvejer at skifte til Ubuntu - Og er ved at teste mit setup.
Jeg har denne USB tuner Rev.4 - https://www.linuxtv.org/wiki/index.php/ ... Cinergy_S2
Men når jeg tilslutter min enhed vises dette:
Ergo må jeg konkludere at jeg kan se enheden.
På Min Kørende Masterabackend - kan jeg modulet dvb_usb_dw2102 indlæst - men får intet på min testmaskine(ubuntu)
Jeg har selvfølgelig lagt firmwaren i /lib/firmware som på min masterbackend - men er der noget extra jeg skal gøre for at få modulet indlæst. Efter en reboot får jeg intet output på
Det kan godt være jeg har rimeligt styr på mit setup mm - Men har nu ikke været ude for dette har drillet som så tidligere. Er der nogle pakker eller lign jeg jeg mangler mm - For kan sagtens køre mythTV update til 29 fixes men det er jo lidt øv hvis ikke jeg kan se mine tunere
er der nogle der kan hjælpe her?
Jeg er kommet fra Debian igennem mange år på min hjemmefront og føler mig nu normalt ret OK indenfor Ubuntu - men dette driller mig

Jeg har MythTV-backend installeret - med en MasterBackend(Debian med 3USB tuner) og Flere RaspberryPi's med Kodi .
Jeg overvejer at opgradere MythTV fra 28fixes til 29 - den stable version.
Jeg har haft mit eget script der igennem rigtig mange år har fungeret aldeles optimalt - Men skiftet fra 28 til 29 kan jeg ikke få til at spille - med diverse FFmpeg compile errors - Hvorom alting er - jeg overvejer at skifte til Ubuntu - Og er ved at teste mit setup.
Jeg har denne USB tuner Rev.4 - https://www.linuxtv.org/wiki/index.php/ ... Cinergy_S2
Men når jeg tilslutter min enhed vises dette:
Kode: Vælg alt
$ lsusb
Bus 002 Device 007: ID 0ccd:0105 TerraTec Electronic GmbH
dmesg
[ 2.681361] usb 2-1.2: new high-speed USB device number 4 using ehci-pci
[ 2.774978] usb 2-1.2: New USB device found, idVendor=0ccd, idProduct=0105
[ 2.774989] usb 2-1.2: New USB device strings: Mfr=1, Product=2, SerialNumber=3
[ 2.774998] usb 2-1.2: Product: TERRATEC USB Tuner
[ 2.775004] usb 2-1.2: Manufacturer: Tevii
[ 2.775009] usb 2-1.2: SerialNumber: 000000031
Ergo må jeg konkludere at jeg kan se enheden.
På Min Kørende Masterabackend - kan jeg modulet dvb_usb_dw2102 indlæst - men får intet på min testmaskine(ubuntu)
Jeg har selvfølgelig lagt firmwaren i /lib/firmware som på min masterbackend - men er der noget extra jeg skal gøre for at få modulet indlæst. Efter en reboot får jeg intet output på
dmesg | grep dvb
lsmod | grep dvb
Det kan godt være jeg har rimeligt styr på mit setup mm - Men har nu ikke været ude for dette har drillet som så tidligere. Er der nogle pakker eller lign jeg jeg mangler mm - For kan sagtens køre mythTV update til 29 fixes men det er jo lidt øv hvis ikke jeg kan se mine tunere

er der nogle der kan hjælpe her?
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: DVB-S2 USB ses ikke
Ved ikke om du har prøvet dette link, men det kan måske hjælpe med at verficere firmware m.m.
https://www.linuxtv.org/wiki/index.php/ ... Cinergy_S2
https://www.linuxtv.org/wiki/index.php/ ... Cinergy_S2
-
Hey
Jo den er verificeret med samme checksum.
Der står jo også den er med Kernel
Og eftersom jeg bruger den på Debian - Kan jeg ikke lige se den store forskel her - Men et eller andet mangler desværre
Jo den er verificeret med samme checksum.
Der står jo også den er med Kernel
DVB-S2 USB 2.0 device from TerraTec.
Currently supported since Linux Kernel >= 3.10.
Og eftersom jeg bruger den på Debian - Kan jeg ikke lige se den store forskel her - Men et eller andet mangler desværre

-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Peque skrev:... med diverse FFmpeg compile errors
Hvis du oversætter Ffmpeg fra kildekode og du får compile errors (og ikke bare compiler warnings), så er der ændrede afhængigheder for -devel pakker og sikkert også pakker der skal bruge ved run time.
configure scriptet plejer at meddele hvad den finder (og ikke finder).
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
Tilbage til "Overordnet hardware"